Ensamvårdand
jag vill bara ´veta om ni tror jag har någon chans att få igenom ensamvårdnad. umgänget kommer inte förändras och jag vill inte ta våran son ifrån hans pappa...
Hej,
jag och min sons pappa är separerade och sonen är boende hos mig och har umgänge med sin pappa varannan helg .
Pappan bor i X och vi bor i X det är ca 25 mil emellan.dom har umgänge hos min sons farfar i våran nuvarande komun.
Jag vill nu flytta till X till min nya man. men min sons pappa vägrar skriva på papper för både flytt och förskola. även fast det inte skulle göra
någon skillnad med umgänget då jag ser till att att sonen kommer till X när dom har umgänge.
Pappan till min son har en missbrukshistoria bakom sig både droger och alkohol.
han säger sig vara ren från droger i dagsläget dock så har jag mina tvivel att han är drog fri han dricker även mkt alkhol.
jag har även mina aningar att han missbrukar medicinen subutex , detta berättade han för mig när vi gick isär att han missbrukat sedan våran son föddes 2009.
sonens pappa har även deppresioner äter antideppresiv mediciner och har ofta stora svackor då han mest är sängliggandes
Första helgen sonens pappa hade honom ,fick jag hämta sonen tidigare då pappan helt plötsligt mitt inatten var tvungen att åka och hämta mediciner som en kompis till honom hade stulit från honom,han väckte då sonen halv två på natten och lämnade honom hos sin farfar för att kunna åka dit. jag bedömde att min son inte är trygg i en sådan situation så jag hämtade honom en dag tidigare.
han har aldrig tagit stort ansvar över sin son tuvär.
jag är just nu arbetslös och sonen har ingen barnomsorg, vid flytt finns barnomsorg och jag har mkt lättare att få arbete då X ligger mellan två stora städer
utåt är min sons pappa väldigt skötsam och duktig på att lura sin omgivning men jag har levt med denna man i åtta års tid, jag vet vad han går för.
han har suttit i fängelse 5 gånger.
många gånger han stack iväg och söp och stängde av mobilen och kom hem i icke barnvänligt sett.
kan få riktiga raseri utbrott och kasta sönder saker omkring sig.
det är så mycket jag vill berätta , men undrar om det finns någon chans för mej att få ensam vårdnad om min son..
och sen undrar ni säkert hur jag kun de leva med detta så länge , medberoende är förjävligt och psykistkt nedtryckt och blindhet är sjukt.