• FabulousMom

Biltemas babyskydd för 279 kr.. Tillräckligt säkert?

Fick hem Biltema-katalogen idag och ser på framsidan att de har ett babyskydd för 279 kr, billigt känner jag. Jag går och velar lite i om vi ska köpa ett, vi har ingen bil, utan skyddet skulle användas ett fåtal gånger, t.ex när vi tar taxi hem från BB, om vi åker med vänner eller familj etc. 

Det står att babyskyddet är godkänt enligt ECE R44/04 (vad detta nu är, dåligt insatt då vi som sagt inte har bil) och köper vi nytt vet vi ju iaf att det inte varit med i någon krock. Kan det vara okej att satsa på ett sånt här billigt babyskydd (menar att kvalitetet kan ju inte vara den högsta) om det bara ska användas ett par gånger? Säkerheten går ju först.  

- Pojke 2008 - Bebis 2013 -
  • Svar på tråden Biltemas babyskydd för 279 kr.. Tillräckligt säkert?
  • Whitetrash86
    ECE märkning betyder att skyddet har gått igenom ALLS test som krävs av babyskydd. Krocksäkerhet osv.

Så jag skulle inte ha problem att köpa det. Dyrare är INTE alltid bättre. Och som jag kan se på det så är det billigare just för att den är så pass simpel, exempelvis  mot den andra dom säljer för 999kr 
  • stingrocka

För mig är Biltema=kass kvalitet! Jag tror säkert att skyddet är testat enligt konstens alla regler och godkänt om det står så, men för mig är det så dålig kvaltiet från saker därifrån så jag skulle avstå bara pga av den orsaken!

• FlitigaLis

Skulle nog satsa på den från biltema som kostar 999 kr istället det ser rejälare ut.

• kiriaki

Om det ar godkant och endast ska anvandas nagra fa ganger sa ser jag inget problem med att kopa den billigare varianten!

• Summermom11

Skulle köpa det om jag inte hade råd med något annat , annars finns det babyskydd för 1000 kr som är mer rejäla

Melvin <3 110603
  • sasso78

Nja, jag hade inte köpt det. Kostar den bara 279 kr så kan den inte vara lika bra och säker som en som kostar flera tusen. Rätt logiskt!

• Fridayyy

Vårt BVC hyrde ut exakt samma modell som fanns på Biltema och för samma summa. Det var dock för 6 år sedan.

• Asra

Eller så hyr du ett ett babyskydd i en barnbutik. Eftersom ni ändå inte kommer använda det så mycket och nman inte använder det så länge så verkar det onödigt att köpa.

Eller begagnat helst då från en bekant så man vet att det är väl omhändertaget.

• Cogito ergo sum

Jag kollade  krocktester för babyskydd. Skulle dock inte köpa biltema ..sist kollade jag även med NTF vad som rekommenderas. Har man inte råd så förstår jag men att snåla på sitt barn bara för att kommer jag aldrig förstå.

Kolla hellre med en bekant eller någon du känner om du har chans att köpa eller låna. Eller hyr. 

Svar på tråden Biltemas babyskydd för 279 kr.. Tillräckligt säkert?