Hur lär man sig att sova ensam? 2 veckor utan sambon
Detta är ett riktigt I-landsproblem och är kanske inget relationsproblem (mod. får flytta tråden om den passar bättre någon annanstans) men jag mår ändå dåligt över det.
Jag har alltid haft väldigt svårt att somna men det har blivit bättre sedan jag blev sambo för 7 år sedan. Jag blir lugn av att höra min sambos andetag och även om vi ibland lägger oss olika tider somnar jag lättare av att höra honom röra sig i lägenheten. (även om jag somnar alldeles för sent i alla fall eftersom jag inte kan somna)
Nu till problemet: några gånger per år arbetar han på en annan ort och sover då på hotell en eller ett par nätter. Jag har då extremt svårt att sova men det är hanterbart. En gång arbetade han borta under 4 nätter och jag sov max 3-4 timmar/natt.
Nu är han iväg igen och skulle egentligen vara borta under fem nätter men idag, efter tre nätter, frågade de honom om han kunde tänka sig att stanna kvar i två veckor sammanlagt. Han fick lov att säga nej men han ville gärna stanna p.g.a. traktamente och ob som ger ganska rejält mycket mer i plånboken.
Först ville jag bara skrika "NEEEJ!" men insåg att jag är barnslig. Han ska ju inte behöva tacka nej för att jag är tramsig och inte kan sova ensam. Nu har jag knappt sovit någonting alls de senaste tre nätterna.
Är det någon som har tips på hur man lär sig att sova ensam?
men det hjälper mig. Sedan lite varmare kläder så jag blir varm och dåsig. Kolla på tv på låg volym eller läsa.