• Redaktör

Tipsa om ditt bästa höstlovskul för familjen!

Hösten är här och om så småningom väntar ett efterlängtat höstlov för alla skolbarn. I år reser fler än vanligt utomlands - men det finns ju massor av skoj man kan hitta på även om man är kvar hemma. Vi ska skriva en artikel om höstlovskul för barn och familjen och nu vill vi veta ditt bästa tips! Är det en skogspromenad med varrn choklad, en utflykt till något spännande museum, en resa till mormor, pyssel, en skattjakt i kvällsmörkret...?
    Berätta här i tråden!

Glada hälsningar
    Redaktionen

Familjeliv.se - utsedd till Sveriges bästa community av InternetWorld.
  • Svar på tråden Tipsa om ditt bästa höstlovskul för familjen!
  • Happymom

Har en tvååring och vi är precis på väg hem från kusinerna. De är ungefär i samma ålder allihop och det har varit snickra o hamra i trädgården, vackra skogspromenader där vi tittat på hästar, kor och får, lek och bus på simhallen (stor och bra plaskdamm), Leos lekland och sen bara lite mys framför barnkanalen.

• Lilia

Jag har inga barn själv, men jag rekommenderar Junibacken i Stockholm. Man får gå in i olika hus från Astrid Lindgrens sagor och åka ett sagotåg där man bla får se staden där Karlsson på taket bor. Jättekul, även för vuxna. =)

• LeoNo4AleXo6

Övernattning på vildmarkshotellet på Kolmården! Vi hade en underbar vistelse där förra höstlovet. Spa och pool på hotellet, och en heldag i djurparken med delfinshowen. Lagom lite folk och helt perfekt!

• Selma1966

Höstmarknaden på Skansen, i Stockholm.

Museiutflykt... vi försöker beta av alla vi inte varit på ännu... det finns så många.

Vi avslutade sommaren (det var höstkänsla i år) med att cykla till en rastplats med vindskydd, eldstad och liten sjö och övernattade där. Ljuvligt.

• Selma1966

Chokladfestivalen på Nordiska museet i oktober. Mums säger hela familjen...

• Lilla i

Eftersom jag har en hemsida med kul saker att göra som är gratis (eller nästan gratis, visa kostar lite för oss vuxna men är gratis för barnen) så har jag fått koll på roliga saker (speciellt i Stockholm) Vi ska försöka gå och titta på isbrytaren St Erik som ligger vid Vasamuseet. Dessutom tycker jag att ljusfesten vid brunnsviken låter trevligt om det är bra väder www.haga-brunnsviken.org

• Selma1966

Isbrytaren Sankt Erik är min favorit sedan gammalt. De brukar oftast bara ha öppet på sommaren, men även nu under höstlovet. Rätt häftigt att klättra ända ner i maskinrummet med barn. Maffig maskin! Jag var ute och åkte med henne 2007 då hon körde turer i hamnen i samband med Tall ships race (isbrytaren var startfartyg).

Svar på tråden Tipsa om ditt bästa höstlovskul för familjen!