• Skepparen

Brittiskt mode, långkjol och tweed

Min fru gillar långkjolar, och då gärna riktiga sådana och inte några våder billigt tyg som bara slänger runt benen.

Hon har tidigare köpt ett par tre kjolar på Debenhams, när de fanns i Stockholm och de kjolarna har det verkligen varit superkvalitet på. 

Nu beställde hon nya kjolar därifrån på nätet med de var rena katastrofen, som vilken Ellos-kjol som helst så att säga.

Finns det någon här som har tips på någon butik i Sverige som har mer  dressade långkjolar, eller någon webbutik?

Vad heter de engelska motsvarigheterna till H&M, och Ellos osv? Kanske kan vi hitta något snyggt på deras hemsidor.

• Svar på tråden Brittiskt mode, långkjol och tweed
  • La Lola

Kanske hon kan hitta något här? Jag har inte kollat utbudet så jag vet inte om de har just det hon söker.

www.laredoute.se/

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Skepparen
    La Lola skrev 2012-09-26 09:58:50 följande:
    Kanske hon kan hitta något här? Jag har inte kollat utbudet så jag vet inte om de har just det hon söker.

www.laredoute.se/
    Laredutten har vi koll på redan, men tack för tipset.
  • hernameispekka

Hänger inte riktigt med i vad det är för kläder hon letar efter. Kan du lägga in bild på hur de ser ut?

• hernameispekka
    Skepparen skrev 2012-09-27 16:42:44 följande:
    Wee!

Tack, för Jessica London länkarna!
    Den första från Brown kostade lite väl mycket men  har säkert en grym kvalitet.

Varsågod. Ja, den var lite väl dyr.
  • sherlock
    www.marksandspencers.co.uk ? Deras per una kjolar är ofta långa och bra i passform samt bra kvalitet.

www.boden.co.uk Lite dyrare men klassisk engelsk stil i fantastisk kvalitet. I england anses Boden vara ganska typiskt för medelklasskvinnor... 

Ska fundera lite till...

Från en kvinna bosatt i england
  • Skepparen
    sherlock skrev 2012-10-03 10:10:46 följande:
    www.marksandspencers.co.uk ? Deras per una kjolar är ofta långa och bra i passform samt bra kvalitet.

www.boden.co.uk Lite dyrare men klassisk engelsk stil i fantastisk kvalitet. I england anses Boden vara ganska typiskt för medelklasskvinnor... 

Ska fundera lite till...

Från en kvinna bosatt i england
    Toppen, tack för tipsen!

Du får gärna återkomma med fler tips när du har funderat litet till.  
  • FrökenY

Åh Boden hade jätte fina kläder, blev så sugen att åka till England. Någon som beställt därifrån.

Svar på tråden Brittiskt mode, långkjol och tweed