• Anonym (längtar)

Vad baseras korta alt långa behandlingen på vid IVF?

Hej hörrni!

Vet att det snart är dags för oss att ÄNTLIGEN få starta med IVF.
    Läst massor om hur det går till, behandlingar mm. MEN hittar inget
    om hur behandlingsformen bestäms?

Korta / långa?
    Vad baseras detta på?

Jag har egen äl och regelbunden cykel + ett bar sedan innan med annan man.

Ätit pergotime för att "förstärka" min egna äl men utan resultat.

kan någon hjälpa? 

• Svar på tråden Vad baseras korta alt långa behandlingen på vid IVF?
  • Anonym (längtar)

ingen?

• PiOmiO

Jag har fått uppfattningen på att det beror på kliniken, vilken dem är bäst på. Så sa de till mig på sahlgrenska. Tror också det beror lite på hur kön är... det långa gör det lite mer flexibelt för kliniken.
    När börjar du? Väntar du på intromötet? 

piomio.blogg.se/ --> Life is not fair; get used to it.
  • Pimpinellan

Det avgörs av flera faktorer som t.e.x om man har äl i sig själv,hur många synliga äggblåsor man har i en vanlig cykel,om man har PCO,hur gammal man är. Men första IVF-försöket är ändå en "provomgång" som om man har tur lyckas för ingen kan ju i förväg veta hur man ska reagera på just den metoden och medicinen. Överlag kan man säga att de som provat pergo och t.o.m sprutor och inte ens fått äl och äldre måste ha högre dos och även Menopur plus långa metoden passar i regel bättre på äldre och de svårstimulerade. Dock ingen regel utan undantag!

• Anonym (längtar)
    PiOmiO skrev 2012-09-26 21:00:23 följande:
    Jag har fått uppfattningen på att det beror på kliniken, vilken dem är bäst på. Så sa de till mig på sahlgrenska. Tror också det beror lite på hur kön är... det långa gör det lite mer flexibelt för kliniken.
    När börjar du? Väntar du på intromötet? 
    Jag vet inte då vi börjar.. snart hoppas jag. Väntar på att få komma på mötet vilket bör vara inom en månad.
    Man blir ju totalt galen av detta.
    Börjar må riktigt kasst psykiskt pga detta 
Svar på tråden Vad baseras korta alt långa behandlingen på vid IVF?