Hetsäter på kvällen! Sårar mig själv!
Hej! Jag undrar om det finns någon mer därute som känner igen sig i mitt problem! Jag har en dubbelmoral utom denna värld. På dagarna äter jag regelbundna, hälsosamma mål och mellanmål i lagom storlek. Ren mat som jag känner att jag mår bra av. Fikar inte och dricker inte dricka eller äter godis. Jag tränar regelbundet... Det är en livstil jag mår bra av och det är så jag vill ha det! Men... Nästan varje kväll efter kvällsmat fortsätter jag att stoppa i mig sånt jag tycker är gott. Det är fortfarande sådant som är bra för kroppen (i rätt mängd)!!! Det är smoothies av avokado, bär och rismjölk, mandlar och nötter, frukt och andra recept jag har på godsaker som innehåller färsk kokos, sockerfritt proteinpulver, kakao, torkad frukt... Med mera! Trots att magen står ut och jag är så mätt fortsätter jag att gå ut till köket för att komma på något mer att stoppa i mig! Denna kvällhetsätning gör att kilorna smyger sig på hela tiden! Hade jag bara tagit något litet senare på kvällen som ett kvällsmål hade det inte varit Något problem för mig att hålla vikten. Jag blir så otroligt besviken på mig själv, för ett par år sedan lyckades jag gå ner till normalvikt genom att börja träna och sluta småäta. Jag tyckte det var simpelt då, när jag väl bestämt mig! För då har jag en väldig självdisciplin, det är ju desamma som med sötsakerna jag undviker... Det är inga problem. Men vad är orsaken till mitt sjuka beteende? För det Är ett problem! Finns det någon beter sig lika dant eller har lyckats sluta? Så tacksam för svar.