• Anonym (ARG)

Konstiga mess på mobilen

Hej

Finns det fler som får konstiga mess på mobilen typ "Grattis du har blivit utvald för fri gåva från Apple........."

Denna mess kommer flera gånger om dagen och även mitt på natten. Jag fick ett sånt mess kl 02.49 natten mot idag. Detta gör mig galen då jag inte kan somna om och måste upp tidigt.

Om ni hár fåt såna mess hur gör ni för att slippa detta.
    Jag har ingen telefon där jag kan hämta appar så det fungerar inte för mig.

Måste man göra en polisanmälan eller hur gör ni.

Tacksam om någon kan hjälpa hur jag ska gå tillväga för att slippa detta.

• Svar på tråden Konstiga mess på mobilen
  • Tisa83

Jag har också fått det till min jobbmobil, sjukt irriterande. Vill också veta hur man blir av med dem!

• Anonym (ARG)
    IceJossan skrev 2012-09-26 15:00:14 följande:
    Virus?

Kan inte vara virus för det var många som jag pratade på väg till jobbet med som fått dessa mess.

Irriterande att man blir väckt på natten
  • Anonym (ARG)

Många som läser ändå verkar det inte så många som är drabbade av dessa mess.

• Anonym (Hilma)

Jag har också fått ett sånt. Tänker att det är väl reklam? Hittade ingen tydlig avsändare, dock (eller så var det jag som slarvläste...).

• Anonym (ARG)
    Anonym (Hilma) skrev 2012-09-26 20:50:37 följande:

Jag har också fått ett sånt. Tänker att det är väl reklam? Hittade ingen tydlig avsändare, dock (eller så var det jag som slarvläste...).

Jag hittar inte heller nått, men det har gått rykten om att om man svarar på messen så kan man förlora pengar och att den som messar är ute efter konto nr.
  • Anonym (Hilma)
    Anonym (ARG) skrev 2012-09-26 20:52:33 följande:

Jag hittar inte heller nått, men det har gått rykten om att om man svarar på messen så kan man förlora pengar och att den som messar är ute efter konto nr.

Hur ska de komma åt kontonr via sms? Jag tänker snarare att om man svarar så är man med på deras sändlista for life. Alltså att om man svarar så vet de att det finns en mottagare på det numret.
  • MajaVira

Stäng av ljudet på mobilen på nätterna om största problemet är att du blir väckt.

• Anonym (ARG)
    MajaVira skrev 2012-09-26 20:57:15 följande:
    Stäng av ljudet på mobilen på nätterna om största problemet är att du blir väckt.

Har mobilen som väckar klocka och sen måste jag ha den öppen för jag har en pappa som är 90 år gammal så han har bara mobilnr som han kan klicka på en gång. Han kommer inte i håg mitt hemma nr, Samma med mna syskon.
  • Anonym (ARG)
    Brunettjejen skrev 2012-09-26 21:11:15 följande:
    Kan du inte byta sms signal att det är tyst när du får sms?

Då vakanr jag inte på morgonen....

Man måste ju kunna på nått sätt komma åt såna här nr som stör ens nattsömn.

Har kommit även en massa samtal från ett 08-xxxxxxxxx nummer som jag inte svart på i 3 veckor flera gånger dagligen som jag inte svart på eftersom jag kollat upp dem och det är nått företag.
  • MajaVira

Väckning funkar även om man har telefonen på ljudlöst (iallafall på alla mobiler jag haft). Du kan även se om det går att göra olika grupper i adressboken, för att styra vilken ringsignal som används när din pappa ringer.

• Brunettjejen

Men om du bara byter ut sms-ljudet på mobilen till tyst? Då är allt annat ljud förutom sms. Kan man med min, har iof iPhone..

• Anonym (ARG)
    Brunettjejen skrev 2012-09-26 21:36:50 följande:
    Men om du bara byter ut sms-ljudet på mobilen till tyst? Då är allt annat ljud förutom sms. Kan man med min, har iof iPhone..
    Jag har ingen modern mobil.
Svar på tråden Konstiga mess på mobilen