• Anonym (Bedragen?)

Hemlighetsfull, kan han vara otrogen?

Har varit tillsammans med min partner i mer lite mer än ett år nu. Har under detta år haft en del tjafs om att han är så himla hemlighetsfull med sin facebook, mejl och sina telefoner. Han tycker att man ska ha sånt för sig själv och när jag för några månader sedan gick in på hans facebook och insåg att han varit värsta playern innan vi träffats fick jag mig en liten chock då han har utmålat sig själv som någon helt annan till mig. 
    Detta resulterade i att han tog bort sin facebook, då han vart förbannad att jag tjuvkikat (vilket jag förstår att han blev, men hade aldrig hänt om han inte varit så j-a hemlig).
    Han använder Tango för att ringa gratis till sina kompisar och sin familj i sitt hemland. Igår sent på kvällen när vi ligger i sängen och ska till att ha sex plingar hans mobil och det kommer upp ett meddelande där det står XX joined Tango. XX är ett tjejnamn som jag aldrig hört honom tala om. Jag skulle nog inte bry mig så mycket om det hela om det inte vore för att han började bete sig helt sjukt... Han blev asnojjig och ba:
    -Älskling, jag vet inte vem hon är, har aldrig känt nån med det namnet och snälla, snälla, snälla tro mig!!!! Jag deletar henne på en gång!!!
    Jag blev bara irreterad och sa: "Nämen om du inte känner henne kan du ju ringa henne och fråga vem hon är"!
    Då blev han ännu mer stressad och slänger ur sig att hon inte längre finns kvar bland hans kontakter i Tango...

Heeeelllluu, jag blir så trött! Trött på mig själv och trött på honom. Jag menar;
    Har man inget att dölja så reagerar man inte så där enligt mig...

Är det nån som vet hur det funkar med Tango? 

Efter det hela visade han mig sina kontakter i telefonen som inte visade nån med det namnet och det enda jag kan komma på nu är att han kan ha skickat en invite till henne via sin mejl eller kanske att han har hennes nummer under ett annat namn i sin kontaktbok i telefonen och när hon reggar sig på Tango gör hon ju det med sitt riktiga namn.
    Han säger bara att det måste blivit nåt knas och att han inte fattar hur detta går till och att han aldrig knappt använt Tango. Han säger att det måste vara fel helt enkelt. Det komiska är bara att XX var ett namn som är typiskt namn i hans land...

W E I R D, eller överreagerar jag?

• Svar på tråden Hemlighetsfull, kan han vara otrogen?
  • Anonym (Bedragen?)

Snälla, någon som kan Tango? Alltså inte dansen;) Behöver höra att jag är överkänslig eller att jag är puckad som inte kickar ut han! 

• Anonym

Kan inget om just Tango, men tycker alltid att personer som är hemliga med telefoner & facebook är luriga.
    Om man är ihop med nån så bör man ju kunna visa mer för den personen än för sina vänner som säkrligen är vänner på FB

Första månaderna kan väl vara lite "privat" men efter ett år...har man tänkt leva ihop så håller det aldrig om man ska smussla med såna skitgrejer.
    Mail däremot tycker jag är mer privat,  lite som brev på posten liksom.

Känner ju inte dig & din kille, men min erfarenhet hur jag själv gjort när jag hade flera dejter samtidigt eller då jag hade en affär vid sidan av min ex sambo så var det precis sådär jag betedde mig.
    Konstiga undanflykter osv...tog tom in telefon på toa...

• Anonym (Bedragen?)

Tack för ditt svar. Ja, han är skum med dom här grejerna. Just nu känner jag att om han inte får en väckarklocka av den här händelsen så är det finito. Orkar inte med såna här fjantiga lekar och är han seriös som han säger att han är då ska inte sånt här vara ett (återkommande) problem i relationenGråter!

• Madbe

Det känns ju helt klart som att han har något att dölja med sitt telefon och facebook myglande. Jag fattar verkligen inte varför man skulle vilja hålla det privat för sin partner om det nu inte var så att man följde något..

• Anonym (Ex)

Mitt ex var också hemlighetsfull med telefon, mailadresser, datorn.
    En gång hittade jag ett sms i hans telefon där det stod: God morgon älskling har du sovit gott?
    Det var inte skickat till mig...
    Jag skickade ett sms till det numret och talade om att han var gift och precis hade blivit pappa...
    Tjejen ringde inte upp mig utan hon ringde honom, detta hände flera gånger under våran tid tillsammans tillslut tröttnade jag för han blev arg varje gång jag kom på honom och kom med dumma bortförklaringar.
    Han sa att han inte hade varit otrogen en enda gång men de tror jag inte på pga att jag vet att han kan vara otrogen för han var med mig när han träffade sin nuvarande flickvän...

Hoppas det löser sig för dig

• Anonym (Bedragen?)

Tack för svaren... ja nog är han skum. Vi har pratat massor om hur viktigt det är att lita på varann och han säger att han är så trött på att jag inte litar på han, jag försöker förklara att det skulle vara lättar för mig att göra det om han var mer öppen  med saker o ting...
    Jag känner att han är med mig hela tiden, tror inte att han är otrogen. Men kanske har han svårt att slita sig från att få uppmärksamhet och bekräftelse från andra kvinnor.. vet inte... konstigt är det iaf. Jag ska avvakta lite till o se om det förändras annars pallar jag inte mer. Är egentligen inte den osäkra och svartsjuka typen så hans beteende väcker ett beteende i mig som jag inte gillar!

• Anonym (###)

Min samno var precis som din, jävligt noga med att jag inte såg fb å mobil. Jag kom på honom med att utge sig som singel. Jag älskar verligen honom och efter många om å men förlät jag. Bevakningen av mobil å fb fortsatte han med. Det va massa bråk, han anklagade mig för att va svartsjuk. Men för mig gäller... sina vänner döljer man inte å har man inget att dölja är man inte så nogrann. Missförstå mig inte nu, jag tycker inte de är ok att gå igenom någons mobil eller fb. Min sambo blev till sist JÄVLIGT avslöjad! Tjejen kom hem till oss!!! Så jag va inte obefogat orolig, min magkänsla var korrekt! Ja, det är fortfarande min sambo, å det är inte det detta handlar om. DÄREMOT efter avslöjandet ändrades hela hans beteende och jag märker nu att jag inte undrar vad som pågår längre! Jag säger.... ingenrök utan eld! Känner du att nåt är fel, då är det det!

• Anonym (Bedragen?)
    Anonym (###) skrev 2012-09-28 21:09:28 följande:
    Min samno var precis som din, jävligt noga med att jag inte såg fb å mobil. Jag kom på honom med att utge sig som singel. Jag älskar verligen honom och efter många om å men förlät jag. Bevakningen av mobil å fb fortsatte han med. Det va massa bråk, han anklagade mig för att va svartsjuk. Men för mig gäller... sina vänner döljer man inte å har man inget att dölja är man inte så nogrann. Missförstå mig inte nu, jag tycker inte de är ok att gå igenom någons mobil eller fb. Min sambo blev till sist JÄVLIGT avslöjad! Tjejen kom hem till oss!!! Så jag va inte obefogat orolig, min magkänsla var korrekt! Ja, det är fortfarande min sambo, å det är inte det detta handlar om. DÄREMOT efter avslöjandet ändrades hela hans beteende och jag märker nu att jag inte undrar vad som pågår längre! Jag säger.... ingenrök utan eld! Känner du att nåt är fel, då är det det!

Usch vad jobbigt det är att läsa era svar! Men jag vet inte när han skulle hinna träffa nån. Han jobbar mån-fred, kommer alltid hem exakt samma tid. Är tåget försenat så ringer han och säger det och då hör jag ju att han sitter på tåget. Annars är han verkligen alltid hemma. Går aldrig ut. Träffar han kompisar så gör han det hemma hos oss. Däremot kanske han har nåt han vill dölja i sitt hemland. Kan man bara vara så principfast att man verkligen inte vill att nån ska kolla igenom ens mobil o dylikt?
    Alltså, jag skulle skita fullständigt om han kollade min, jag har ju inget att dölja och skulle bara tycka det är skönt om han nu funderade över nåt, då är det bara o kolla liksom.
    Men vi är ju alla olika... Kan det kanske vara så, eller är jag naiv då?
    PS. Jag ska åka med honom till hans land inom en snar framtid och då hoppas jag få lite koll på hur läget är där ;) 
Svar på tråden Hemlighetsfull, kan han vara otrogen?