ångest över val jag gjort i livet :(
Usch de senaste månaderna har jag haft så mycket ångest att jag inte vet vart jag ska ta vägen
Det första valet jag har mycket ångest över just nu är att vi för 5 år sen valde att sätta oss i en hyresrätt och att vi blivit kvar här så pass länge, detta gör ju att nu när vi är sugna på ett eget hus inte har några pengar till den enorma kontantinsats som krävs idag Vi har heller inte sparat något då jag har studerat och vi båda drabbades under krisen 2009... Detta gör att jag är extremt avundsjuk och till och med missunnsam mot våra vänner och bekanta som valt en annan väg genom till exempel genom en bostadsrättslägenhet och på så sätt fått ihop till kontantinsats gratis...Detta val håller på att äta upp min inifrån och jag kan inte fatta hur vi tänkte?! i dagsläget finns ju endast ett alternativ och det är ju att spara ihop hela summa...och det kommer ju ta lång tid!
Det andra valet jag nu börjar ångra är mitt val av utbildning, jag tog i våras examen från en yh-utbildning i logistik som enligt mig egentligen varit en kass utbildning som inte gett mig mycket...fattar inte att jag gick klart den! Nu har jag iaf försökt mig på att söka lite jobb och det går inget vidare och jag önska att jag valt mer åt det tekniska hållet istället då det är det jag egentligen vill jobba med jag kan inte fatta hur jag kunde välja denna utbildning istället för en riktig högskoleutbildning då jag har både lätt för att lära och läsa...dessutom behörighet till alla utbildningar, känner mig dum och misslyckad som gjorde såhär och med två barn känns det inte som jag har lust att lägga mer tid och låna mer pengar för att läsa något annat...jag vill bara ha ett jobb och tjäna pengar just nu!
sen har jag ångest över att min sambo nu gjort endel dumma val på sitt jobb vilket lett till att han fått ett sämre jobb än tidigare, känner mig ledsen för hans skull...
Hur ska jag göra för att komma ur denna negativa spiral och inte gå runt och ha ångest över felval hela tiden och försöka se det som faktiskt är bra?
Jag fick barn för snart 5 månader sen men inte kan väl det här vara någon slags förlossningsdepression?