för högt amh???
Hej på er Så glad att jag hittade den här tråden.
Fick i går veta mitt AMH-värde och det var 9,3 ... och jag är 39 år!!!
Har tagit det provet två gånger. Första gav ett resultat på 12. Min gyn ville då ta om det för att vara säker på att det inte hänt något med provröret. Jag har också lyckats googla mig fram till att man kan ha PCO vid för högt värde. Jag såg på mitt VUL att jag hade många fina äggböåsor och min gyn berömde dem och sa att de såg fina ut.
Nu idag har jag även lämnat ett progesteronprov för att se om jag ägglossat. Är på CD23. Jag tror inte det lossnat. Alla mina andra prover har varit normala och min gyn bedömde att jag skulle kunna bli gravid på egen hand. Sambons spermaprov fick med beröm godkänt Men nu vet jag inte. Högt AMH och lågt progesteron. Det låter inte så bra. Nu återstår ytterligare en lång väntan på att få provsvaren.
Jag har kontakt med en privat klinik för att planer in IVF nu. Vill inte slösa på tiden i onödan.
Jag är normalviktig (tror jag). BMI på 22,5. Är 17 cm lång och väger 66 kg. Tycker inte att jag har några tydliga PCO/PCOS-symptom förutom min oregelbundna cykel.
xenastina: Hur gammal är du? Vad får ni för hjälp? Hur går ni vidare?
Jag känner också att jag behöver ha någon att prata om det här med högt AMH-värde