Inlägg från: xenastina |Visa alla inlägg
  • xenastina

för högt amh???

Hej!

Jag har googlat och googlat men hittar bara info om för lågt amh.
    Hämtade ut mina testresultat idag (gjorde undersökningen.. utredningen..  för ett år sedan). Då blev jag och den tilltänkte pappan inkallade och fick resultaten berättade för mig.
    Allt såg JÄTTEBRA ut men pga min lite oregelbunda mens ville de sätta in pergotime. Vi prövade detta men hände inget.
    Under utredningen- vid ultraljudet.. så sa läkaren att jag inte har pco enligt vad han såg på äggstockarna- jag hade misstänkt det och frågade!

Nu när jag läser på utredningspapprena och googlar känns det mindre bra.
    står att jag har tendens till utebliven ägglossning (fast jag har använt massor med ägglossningstest och hittat den nästan varje månad!?)
    och lite konstiga värden....

TSH- 1,5
    AMH- 8,5 (tyder på pco står det på utredningen!!! men han sa att det har jag inte vid ultraljud och inte heller när han redovisade resultaten sen och jag frågade)

diagnos: kvinnlig infertilitet med anovulation

någon som vet vad detta betyder för mig?
    tack!!               

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-29 23:47
    ingen som vet?

• Svar på tråden för högt amh???
  • xenastina

Tack så jättemycket för ditt svar! läste det först nu.... jo men då är det som jag trodde... tyder på pco...

Vad jag läst har pco-kvinnor stor chans vid ivf iaf? och hade varit värre att få veta att äggen var slut. Har också hört att man kan ha lättare vid lite högre ålder.....

lycka till till dig!!! :)

Konstigt dock att det finns så lite info om högt amh online? googlat massor.

• xenastina

HEj!
    oj vad mycket som kommit upp här.. har inte varit på familjeliv på länge.

Hur går IVF'en?
    Såhär går det för mig: jag är gay och är inte tillsammans med killen som skulle bli pappa... Han är med gay, vi träffades  via nätet och lärde känna varandra i minst 2 år. Blev vänner och så....
    När jag fick resultaten med det höga amh och det inte var så lätt som trott (vi gick som "par" och gjorde utredning) och vi bokade tid för återbesök (erfter jag ätit pergotime och vi försökt ett halvår till) och påbörjan av ivf.... då ändrade han sig och ville inte bli pappa- det var för krångligt!
    Så allt blev väldigt tråkigt.... (detta var innan jag startade den här tråden)...  sen letade jag efter en ny kille och fann en rätt snabbt! (finns ju många goa gaykillar som är rätt desperata då de inte kan "lösa" det som som singletjejer). Vi har träffats ett halvår ca och har nu kört igång med hemins. Vi har gjort ett försök och jag ska nu gravidtesta mig för mensen har inte kommit och jag känner mig "konstig" så det kan faktiskt hända att jag blev gravid på första försöket med honom!!!!! men är inte säker än..... Men isf kanske det höga amh-et inte spelar roll om man typ matchar den man ska få barn med? jag vet inte!?

jag är 31 år.... vi var hos kvinnokliniken i göteborg och läkaren var väldigt otrevlig, jag kan INTE rekommendera honom! hemsk!!!! har ävan hört en annan som gjort abort hos honom för många år sedan och mådde psykiskt dåligt länge efter!!!

ivårt fall försökte vi ju få hjälp vi som singlar INTE har rätt till och ljög att vi var ett par vilket han väl misstänkte.. men han lägger  sina värderingar på en så man känner att man är fel.. "skuld" (även vid abort då) och känns som att han är från kristdemokraterna (pratar hela tiden om äktenskapets betydlese).... sedan var han väldigt okänslig som gynekolog- berättade inget utan körde bara upp ultraljudet tex utan att förvarna alls.. jag har INTE skräck för gyn men detta var hemskt!!!!       

• xenastina

Hej!!!

jag testade positivt!!!! trodde inte det var sant!!! haha lycklig och livrädd nu typ ;) den nye killen gick det med på första försöket (inte ätit pergotime med honom nä...)

kanske vi matchade? eller så hade han bättre sperma? men den förre killen testade sin och det var perfekt sa kliniken!? de verkade ju anse det var mig det var fel på...

var INTE alls beredd på det här utan planerade danmark med honom till hösten.

kanske "Hjälper" att byta blivande pappa alltså, fast så kan man ju inte tänka om man är i en relation med den blivande pappan ;)           

Svar på tråden för högt amh???