• Glädje58

Är det en killgrej?

Han verkar vara totalt ointresserad av dessa hushållssysslor så därför gör han absolut det minsta möjliga han kan.

Nästa gång du ber honom ta hand om tvätten (Fan ska du ens be om att göra det) så förklara för honom vad "ta hand om tvätten" innefattar. Från det man sorterar tvätten tills den ligger i garderoben. 

• Glädje58
    Anonym (gah) skrev 2012-09-27 00:33:37 följande:
    ...Och då sa han "Eller så kan du helt enkelt vara tydlig varje gång och tala om vad det är du vill att jag ska göra."...
    Haha... när jag hör sånt kommer jag alltid att tänka på när jag höll på att träna en tjänstehund. Ibland fick jag känslan av att han liksom undrade "Jaha, du menar att jag ska göra det den här gången med? Men säg det då".

• Glädje58
    Anonym (evilina) skrev 2012-09-27 00:38:17 följande:
    Men skriv instruktionsboken då!!!  ...
    Precis. Laminera en instruktion som berättar hur man hanterar detta ärende.

Sen kan du göra samma sak med hans tandborstning, duschning, sex också kanske? När han kör tvåan på toaletten. 
  • Glädje58

Min exfru som nu precis har börjat med dressyr har en sån där klick-moj som hon använder när hunden gör rätt. Jag tror att du ska köpa en sån. Han kommer bli jätteduktig efter en tid. Ge honom några månader bara...

• Glädje58
    Anonym (Ej tankeläsare) skrev 2012-09-29 04:22:53 följande:
    Jag blir så ...

Ingen rolig situation du är i. Har du tagit upp situationen med bildhanteringen med henne och jämfört det med de andra du beskriver?

Har du sagt att du vill bli behandlad på samma sätt som du behandlar henne med bildhanteringen, med respekt och tålamod?
Svar på tråden Är det en killgrej?