• DizNick

Vilka blöjor suger bäst?? Dvs inte läcker?

Har en riktig kissenisse till son;) 1½ år gammal. Har nu Libero, men blöjorna läcker i princip varje natt! Strl 6 då räcker inte uppsugningen och det läcker ut upp mot magen. Strl 7 räcker uppslugningen, men då läcker de runt benen då de egentligen är för stora.

Pampers största strl räcker inte uppsugningen till.

Finns det någon blöja som är bättre?? Känns onödigt att köpa blöjor för 100:-/paketet när vi ändå måste byta på natten. Kan jag inte då lika gärna köpa tex ica:s??

Tips någon??  

• Svar på tråden Vilka blöjor suger bäst?? Dvs inte läcker?
  • DizNick
    Nintendo skrev 2012-09-27 09:21:00 följande:
    Vi har kört på Pampers Baby dry. Tycker att den funkar bra!
    Ingen av pampers funkar tyvärr:/
  • DizNick
    DizNick skrev 2012-09-27 09:22:15 följande:
    Ingen av pampers funkar tyvärr:/
    Kom på mig själv att det kanske var active vi testade... Hmmm har iaf mailat pampers om prover!
  • Ruggugglan

Det är bara att testa sig fram. Jag tycker själv att olika blöjor passar för olika barn.

Vi testar Willys blöjor på sonen som är 2år. De sitter rätt högt på sonen och har funkat bra. Annars köper vi alltid Libero.

• CoolJen

Stl 6 och 7 låter sjukt stort. Använder iofs i libero utan pampers och min 18 månaders har precis gått från stl 4 till stl 4 pluss

Prova lite olika märken, blöjor sitter olika på olika barn.

• DizNick
    Ruggugglan skrev 2012-09-27 09:30:29 följande:
    Det är bara att testa sig fram. Jag tycker själv att olika blöjor passar för olika barn.

Vi testar Willys blöjor på sonen som är 2år. De sitter rätt högt på sonen och har funkat bra. Annars köper vi alltid Libero.
    Vi har inte Willys här så deras sortiment går bort direkt. KAn inte köra 8 mil för å köpa blöjor:/
  • DizNick
    CoolJen skrev 2012-09-27 09:32:02 följande:
    Stl 6 och 7 låter sjukt stort. Använder iofs i libero utan pampers och min 18 månaders har precis gått från stl 4 till stl 4 pluss

Prova lite olika märken, blöjor sitter olika på olika barn.
    Det är inte stort då de har olika storlekar på olika märken. Strl 5 i pampers motsvarar strl 7 i Libero tex. Vi får gå upp i strl då uppsugningsförmågan inte räcket till i tex strl 6 i libero.

• Ruggugglan
    DizNick skrev 2012-09-27 09:54:01 följande:
    Vi har inte Willys här så deras sortiment går bort direkt. KAn inte köra 8 mil för å köpa blöjor:/
    Det är rätt förståeligt Men det finns ju så många andra märken. LIDL's egna? ICA's? Coops? Vet att City Gross också säljer något annat märke...
  • mor 3barn

Vi hade libero comfort fit nr 6 och ilägg. alldrig mer nå läckande blöjor efter det.

• DizNick
    Ruggugglan skrev 2012-09-27 09:56:23 följande:
    Det är rätt förståeligt Men det finns ju så många andra märken. LIDL's egna? ICA's? Coops? Vet att City Gross också säljer något annat märke...
    Lidl, coop har vi inte heller. Ica, hemköp å citygross finns.
  • DizNick
    mor 3barn skrev 2012-09-27 11:33:01 följande:
    Vi hade libero comfort fit nr 6 och ilägg. alldrig mer nå läckande blöjor efter det.
    Det känns lite overkill, tycker de måste ju kunna framställa blöjor som fixar 12 timmar utan att läcka!

Kom iaf hem med Pampers Baby Dry då de hade kampanj på dem på ica, så vi får se vad som händer! 
  • Pemberly

Coops blöjor tycker vi är bäst. De läcker nästan aldrig på natten nedan libero läckte flera gånger i veckan

• RazorTongue

Byt oftare då. 12 timmar låter väldigt länge att ha en och samma blöja på ett barn.Rynkar på näsan

• Pemberly

Läste nu att ni inte hade någon coop nära. Vår närmsta affär är Ica så där handlar vi oftast men är vi i närheten av en coop passar vi på att köpa blöjor. Det är bara på natten vi har problem att det läcker så på dagtid har vi ibland andra blöjor. Om ni bara tar en coopblöja till natten så räcker ju ett paket länge och då behöver ni ju inte åka till en coop så ofta. De vanliga blöjorna är bäst på natten, up and go läcker ibland

• DizNick

Så nu är det nån vecka sedan jag startade tråden!

åkte som sagt och köpte Pampers Baby Dry strl 5 och hör och häpna! Inte en enda gång har de läckt:) Sonen sover betydligt bättre och han är "torr" och glad när han vaknar:) 

Svar på tråden Vilka blöjor suger bäst?? Dvs inte läcker?