• Anonym

Vad betyder sex för dig?

Ja? Hur mycket betyder egentligen sexet i en relation som pojk-flickvän/sambos/gifta? 
    Hur skulle du reagera om din partner inte hade någon lust att ha sex med dig efter en tid in i relationen? 
    Hur viktigt är sexet och vad betyder det? Skulle du klara dig utan sex med din partner? 

• Svar på tråden Vad betyder sex för dig?
  • Anonym

Antagligen kommer du få en mängd olika svar på det här. Vissa som säger att sex är det viktigaste - det är kittet som håller ihop förhållandet. Vissa är rentav "anti" och asexuella och vill inte alls lägga nån vikt vid sex. Vissa gör det men tycker inte så mycket om det. Och andra par gör det, men tycker inte det gör varken till eller från i relationen...

Jag tycker sex är viktigt. Men inte sååå viktigt. Min sambo tycker det är mer viktigt än mig. Och det här har vi haft problem med.
    Vill du ha en %-sats på viktigheten? För mig ca 60-70%. Det har mycket att göra med mitt välmående också. Är jag bara lite nere, så tappar jag min lust. Vill inte, kan inte, orkar inte.
    Min sambo däremot kommer igång snabbare än snabbt om jag visar mig intresserad. Men vi jobbar på det, och försöker hitta nån bra balans där båda är nöjda...

Så är det för mig ungefär.

• Anonym (inte viktigt)

Inte alls viktigt, jag har sex för att jag är kåt och vill få orgasm och orgasm kan jag ju få på egen hand. Ja jag skulle klara mig utan sex med min partner, jag kan ju alltid ha sex med mig själv.

• tjej87

Jag skulle inte vilja vara helt utan sex i en relation men jag kan klara mig en längre period om det behövs, t.ex för att partnern eller jag tillfälligt har tappat lusten, har det stressigt på jobbet eller är sjuka etc. Närhet som kramar och pussar är viktigare för mig och det skulle jag ha svårare att klara mig utan en längre period. En relation där min partner helt vill sluta ha sex skulle jag inte vilja vara i.

• Anonym

jag tycker sex  och  kramar är viktigt inne i en relation, är man singel blir sexlivet mycket mera oregelbundet.
    Sex kan upphöra vid kriser,sjukdom, eller problem  i själva relationen. Men att sluta ha sex i en relation ,
    det skulle jag inte vilja 

• Furstinna

Sex är jätteviktigt! Skulle aldrig kunna leva med en man med låg sexlust.

• Micke44

Viktigt men inte livsviktigt.

Tillfälliga svackor i lusten drabbar väl alla men förhållande utan sex, nej tack.

Svar på tråden Vad betyder sex för dig?