Förlorat min bästa vän
Jag fick mycket hjälp av en präst när min vän dog. Jag är inte troende. Hon pratade med mig om sorg och om honom, vad mig berätta om honom och hur han blir ihågkommen och sådär. Hjälpte mig mycket.
Jag fick mycket hjälp av en präst när min vän dog. Jag är inte troende. Hon pratade med mig om sorg och om honom, vad mig berätta om honom och hur han blir ihågkommen och sådär. Hjälpte mig mycket.
Det finns inget "riktigt" sätt att sörja. När min vän dog vändes mitt liv uppochner. Vi var några stycken som stod honom allra närmast när det hände och alla sörjde på olika sätt. Min pojkvän, som bodde och jobbad ihop med honom var även den som hittade honom. Han har aldrig gråtit över det. Själv gråter jag fortfarande ibland, 4 år senare (om en månad). Men jag tror ändå det är bra att de vill försöka hjälpa dig så du inte fastnar på ett och samma ställe, att du inte går in i en depression som du inte kan vända och så vidare. Att få prata med någon kan alltid vara bra. Nu är detta fortfarande väldigt nytt för dig och det är svårt att veta vilken riktning sorgen kommer ta, just nu är det ju en förlamande sorg utan nyanser. Men jag tror det kan hjälpa att ha nån som hjälper en att navigera lite.