Varför ska man som asexuell bli behandlad som en mördare?
Det är 2012 och människor har fortfarande inte lärt sig att acceptera att människor är olika.
Homosexualitet anses som helt naturligt idag, tack och lov, men det finns människor som varken är hetero, homo, bi eller trans.
Folk vet knappt vad det betyder, för det är ingen som pratar om det. Man anser bara att det är annorlunda och sjukt. Som om det bara är psykopater och funktionshindrade människor som kan vara det.
Jag är 26år och har ett ganska bra självförtroende, jag trivs med min kropp och tar hand om mig själv. Andra människor kallar mig oftast vacker eller söt. Jag har ett bra jobb, stabil ekonomi, stor umgängesomkrets, är 100% frisk och lever som dom flesta andra, förutom en sak som verkligen sticker i ögonen på andra.
Jag är oskuld, okysst, har aldrig blivit upphetsad eller kär och har aldrig rört en annan människa.
Vad är det då för fel på mig kan man då fråga sig. Ja, det undrar väldigt många.
När jag var liten sa jag att jag tyckte pojkar var äckliga och då trodde min familj att det skulle gå över fort. Men när jag kom upp i tonåren och hade kvar samma åsikt tog dem mig till en psykolog och en doktor. Dom hittade inget fel alls och jag blev ständigt utfrågad varför jag inte träffar killar eller intresserar mig ens.
Då började även alla andra undra. Det började ett homorykte om mig och folk skrev "äckliga flata" efter mig titt som tätt. När jag flyttade hem i från slapp jag äntligen skitsnacket och ryktena, tills de även började undra i nya staden. Men där blev jag inte kallad för flata. Där blev jag misstänkt för att vara pedofil. Människor gav sig inte och jag flyttade igen, till staden där jag blev känd som "zoofilen", för att jag hade två hundar och ingen kille. På jobbet blev jag god vän med en man som ansåg mig svårflörtad och försökte förföra mig, när jag blev arg startade han ett nytt homorykte. Något som gjorde att homosexuella kvinnor skickade nakenbilder på sig själva.
På senare år har jag mer och mer sökt lite på internet, och jag har fått upp ögonen för asexuella människor. Ja, dom finns, och dom är helt normala! Det finns människor som aldrig blir kära eller har sex och mår bra ändå!
Men nu undrar jag varför alla har sådana fördomar om det här? Vad är problemet? Jag vill inte träffa någon, jag vill inte vara kär, jag vill inte älska, jag vill inte leva mitt liv med en man eller kvinna.
Jag har dock i hela mitt liv villat ha barn. Men människor blir väl galna då, om en ensamstående mor är asexuell och inte gjort barnen vid samlag?
Vad tycker ni? Motivera gärna varför jag anses så himla annorlunda, jag vill gärna veta istället för att bara få höra glåpord efter mig.