Inlägg från: Anonym (Du är störd) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Du är störd)

Är jag psykopat?

Du kan ju göra o'hare psychopathy checklist om du är nyfiken på hur mycket psykopat du är. Men oavsett så är ditt beteende onormalt och härstammar säkert från din barndom. Du säger själv att dina föräldrar inte älskat dig tillräckligt. Alla barn behöver sina föräldrars kärlek och att du påstår något annat är bara en efterkonstruktion och ett försvar för att slippa känna deras svek.

• Anonym (Du är störd)
    Anonym (Trådskaparen) skrev 2012-09-29 13:13:28 följande:
    Jag är lite osäker på den sista delen i ditt inlägg, men jag vet inte. Som barn/tonåring så "dödade" jag mina känslor och intalade mig själv om och om igen att jag inte behöver någon. Varför jag gjorde så vet jag inte, för jag hade ändå vänner. Men jag har verkligen aldrig behövt mina föräldrars kärlek. Jag förstår inte ens hur man kan vara beroende av sina föräldrar, och jag förstår verkligen inte hur mina syskon kan vara beroende av dem. Men om vi leker med tanken att du har rätt och jag gör det här pga. min barndom, varför skulle jag då göra så här mot kvinnor? Jag har tänkt igenom mitt liv nu och jag kommer verkligen inte på något som har varit så traumatiskt att jag måste förstöra kvinnors psyke.

Av vilken anledning intalade du dig själv att du inte behöver någon annan, varken dina föräldrar eller andra människor? Vad var anledningen till det?
  • Anonym (Du är störd)
    Anonym (Trådskaparen) skrev 2012-09-29 14:51:37 följande:
    Jag vet inte. Jag ser folk som är beroende av andra som svaga och patetiska, och jag vill inte vara svag. Och det ville jag verkligen inte vara när jag var yngre. Jag brukade också analysera andra människor hur dom umgicks med sina blodsrelaterade (föräldrar, syskon, släkt etc) och blev arg över hur lyckliga dom var. I min släkt så har vi ingen djup relation till varandra. Jag känner knappt mina mor- och farföräldrar eller någon annan i släkten. Det enda jag vet om dem är att det är mina släktingar och att jag ska tycka om dem, för att det är min släkt, för att samhällets regler säger åt mig att jag ska göra det.

Varför blir/blev du arg över att betrakta andra människors lycka?
  • Anonym (Du är störd)
    Anonym (Trådskaparen) skrev 2012-09-29 15:04:03 följande:
    Jag antar att jag blir både avundsjuk och irriterad. Jag blir avundsjuk för jag vill också vara naiv och tro att allt är regnbågar och moln. Jag blir irriterad för att dem är naiva och inte ser min verklighet som jag ser den.

Avund brukar man känna när andra människor har någonting som man själv saknar men gärna skulle vilja ha. Det säger mig att du förmodligen gärna skulle vilja ha nära och meningsfulla relationer till andra även om du själv förnekar det.
  • Anonym (Du är störd)
    Anonym (Trådskaparen) skrev 2012-09-29 15:04:03 följande:
    Jag antar att jag blir både avundsjuk och irriterad. Jag blir avundsjuk för jag vill också vara naiv och tro att allt är regnbågar och moln. Jag blir irriterad för att dem är naiva och inte ser min verklighet som jag ser den.

Hur är din verklighet?
  • Anonym (Du är störd)
    Anonym (Trådskaparen) skrev 2012-09-29 15:37:43 följande:
    Nej. Jag är varken alkoholist eller sexberoende. Jag gör det jag gör för att få min tillfredsställelse.
    Anonym (Du är störd) skrev 2012-09-29 15:12:09 följande:
    Avund brukar man känna när andra människor har någonting som man själv saknar men gärna skulle vilja ha. Det säger mig att du förmodligen gärna skulle vilja ha nära och meningsfulla relationer till andra även om du själv förnekar det.
    Jag är bara avundsjuk på deras glädje. Jag skiter blankt i att vara nära mina blodsrelaterade.Frustration och ilska. Naiva människor som tror att alla har det så förbannat lätt, som tror att dom har rätt att prata hejvilt om ens liv och hur enkelt det är. Varje gång jag hör någon prata om hur illa deras uppväxt var så vill jag ge dom en smäll på käften. Oh wow, du fick inte en mobiltelefon innan du fyllde 14? Eller för att din pappa tvingade dig att bära hjälm när du cyklade tills du fyllde 15? Berätta mer om hur tuff din barndom var. Det är så jag känner. Folk som har fått allt serverat på ett silverfat men vågar döma andra, och vågar även försöka prata och förstå om hur andras uppväxt var. Dom vet inte ett skit.

Det låter som om din barndom inte var så idyllisk.
  • Anonym (Du är störd)
    Anonym (Trådskaparen) skrev 2012-09-29 15:48:36 följande:
    Visst var inte min barndom perfekt, det vet jag mycket väl. Men jag förstår inte hur det går ihop med vad jag gör idag.

Uppväxten man har formar den personen man blir. Är du den personen du vill vara? Vill du vara en person som skadar andra?
  • Anonym (Du är störd)
    Anonym (Trådskaparen) skrev 2012-09-29 16:21:01 följande:
    Ärligt talat, ja. Jag vill att andra ska få känna som jag. Att få min världsbild. Min verklighet.

Konstigt fokus kan jag tycka. Du mår dåligt och är olycklig. Det logiska vore att du försökte ändra på det och bli lycklig och må bra. Istället försöker du göra andra lika miserabla som dig själv. Du har fokus på andra istället för dig själv. Logiken i det hela är i alla fall inte helt uppenbar för mig men du får gärna förklara.
  • Anonym (Du är störd)
    Anonym (Trådskaparen) skrev 2012-09-29 16:21:01 följande:
    Ärligt talat, ja. Jag vill att andra ska få känna som jag. Att få min världsbild. Min verklighet.

Alla människor vill bli sedda och förstådda men har du försökt berätta för folk om din verklighet istället för att vara en sadist? Det kan också vara ett sätt att få förståelse från andra.
  • Anonym (Du är störd)
    Anonym (Trådskaparen) skrev 2012-09-29 16:57:42 följande:
    Inga bra förebilder, en pappa som söp och andra saker jag helst inte vill gå in på över ett internet forum.
    Anonym (Du är störd) skrev 2012-09-29 16:32:41 följande:
    Konstigt fokus kan jag tycka. Du mår dåligt och är olycklig. Det logiska vore att du försökte ändra på det och bli lycklig och må bra. Istället försöker du göra andra lika miserabla som dig själv. Du har fokus på andra istället för dig själv. Logiken i det hela är i alla fall inte helt uppenbar för mig men du får gärna förklara.
    Jag mår inte dåligt och jag känner mig inte olycklig. Jag känner ingenting förutom irritation på dom som är överdrivet glada.Det handlar inte om att förklara hur jag känner mig. Jag vill att andra ska känna samma tomhet som jag. Endast när en människa har blivit utsatt för något hemskt så kan man förstå en annans smärta. Att höra "jag förstår hur du känner dig" från en person som inte har haft några problem alls gör mig rasande, för dom vet inte och dom kommer aldrig känna som jag.

Du är inte olycklig säger du..? Och känner ingenting..? Du har själv sagt att du känner både ilska, irritation, avund och tomhet (brist på känslor). Bara negativa känslor. Låter som ett rätt olyckligt liv i mina öron. Har du ingen strävan efter att må bra och kanske till och med känna lycka
  • Anonym (Du är störd)
    Anonym (Trådskaparen) skrev 2012-09-29 16:57:42 följande:
    Inga bra förebilder, en pappa som söp och andra saker jag helst inte vill gå in på över ett internet forum.
    Anonym (Du är störd) skrev 2012-09-29 16:32:41 följande:
    Jag mår inte dåligt och jag känner mig inte olycklig. Jag känner ingenting förutom irritation på dom som är överdrivet glada.Det handlar inte om att förklara hur jag känner mig. Jag vill att andra ska känna samma tomhet som jag. Endast när en människa har blivit utsatt för något hemskt så kan man förstå en annans smärta. Att höra "jag förstår hur du känner dig" från en person som inte har haft några problem alls gör mig rasande, för dom vet inte och dom kommer aldrig känna som jag.

Vad får du ut av att sårar de där klubbtjejerna? Vill du få dem att känna samma tomhet som du själv lider av? Vill du ha deras förståelse?
  • Anonym (Du är störd)
    Anonym (Trådskaparen) skrev 2012-10-03 21:35:13 följande:
    Jag känner bara hat och ilska när jag ser överdrivet glada personer och om folk snackar om hur jobbigt deras liv har varit. Annars känner jag mer eller mindre ingenting. Den enda gången jag känner glädje är när jag gör min grej.
    Anonym (Du är störd) skrev 2012-09-29 17:54:07 följande:
    Vad får du ut av att sårar de där klubbtjejerna? Vill du få dem att känna samma tomhet som du själv lider av? Vill du ha deras förståelse?
    Jag vet inte, men kan vara så. Förståelsen bryr jag mig inte, men jag vill att dom ska lida på samma sätt som jag har gjort, att känna en tomhet.Jag är väldigt medveten om att mitt beteende är fel, men jag bryr mig inte att jag sårar dom på det här sättet. Jag är 27 år.Får även ursäkta mig för att jag inte har svarat tidigare. Jag har varit upptagen med olika saker.

Lever du det liv som du vill leva?
  • Anonym (Du är störd)
    Anonym (Trådskaparen) skrev 2012-10-03 22:05:37 följande:
    Jag vet inte om jag ska vara riktigt ärlig. I teorin, ja, då det är den enda gången jag verkligen känner mig glad när jag gör vad jag gör. Men jag önskar att jag hade kunnat känna mig glad på samma sätt som mina vänner.

Om du inte är nöjd är det bättre att sätta nya mål än att fortsätta som vanligt. Men varför vill du känna glädje på samma sätt som dina vänner gör? Tror du att deras glädje är annorlunda eller bättre än din på något sätt?
  • Anonym (Du är störd)

Vad skulle du vilja hände EGENTLIGEN när du iscensätter dina triangeldraman?

• Anonym (Du är störd)
    Anonym (Trådskaparen) skrev 2012-10-03 22:38:03 följande:
    Jag påstår inte att jag har haft det värst av alla. Men jag kan garantera att jag har haft det jobbigare än de flesta, och jag reagerar endast negativt då någon tar upp löjliga saker om varför deras barndom var dålig.
    Anonym (antisocial?) skrev 2012-10-03 22:22:06 följande:
    Du är ursäktad för att du inte svarade i tid. Du verkar "väluppfostrad", du vet regler kring socialt samspel, du kan föra dig, få de tjejer du vill osv. Hur kommer det sig att du ställde den här frågan på FL? Vad hade du tänkt att du skulle få för respons? Har du fått de "svar" som du önskat? Vill du egentligen att någon annan stoppar ditt beteende för att du intellektuellt(inte känslomässigt) förstår att det är fel?
    Jag kunde lika gärna ha skrivit det här på flashback, men det är fullt av arga tonåringar där. Dom svaren jag hade fått på flashback hade inte varit lika bra som dom har varit här, vilket jag är nöjd att folk ställer riktiga frågor istället för "ts tar du det i analen? :PP" Men något jag förväntade mig var att jag skulle få mer hatiska svar och bli kallad mansgris eller något liknande och några endast få personer som faktiskt är intresserade/vill hjälpa. Jag vet som sagt egentligen inte varför jag skrev den här tråden. Jag vill bara vara en vanlig kille som har vardagliga problem. Vanliga familjeproblem, behöva fråga polarna om hjälp om hur man ska ragga på tjejer och vilja skaffa hund & barn. Jag vill ha en helt vanlig tjej som jag älskar men ändå känner mig osäker på om hon verkligen älskar mig, få de bekräftat att hon gör det och att jag verkligen bryr mig om henne. Det är ett sånt liv jag vill ha, men jag vet att jag aldrig kommer få det. Det är som sagt den där tomheten jag känner, att veta att jag inte kommer få vara en vanlig man. Och tack för komplimangen. Det uppskattas.

Jag tror att du kan få det liv du egentligen vill ha och må bra. Men det kommer att kosta mer än vad du kan föreställa dig. Du lever i total förnekelse och bara tiden kommer att visa om du vid någon punkt kommer att våga ta itu med din skit. Ditt liv kommer att gå upp i lågor och du kommer att ifrågasätta ditt eget förstånd. Du är så skadad att det kommer att bli ett helvete för dig att bli frisk och mänsklig igen. Det är inte lätt men det går. Jag hoppas för din egen skull att du vågar den dagen det blir aktuellt.
Svar på tråden Är jag psykopat?