• Smartie

Är jag psykopat?

TS, verkliga psykopater (eller personer åt det hållet) är inte så medvetna om sitt beteende som du är och ser det inte som ett problem, "retar" sig inte på andra och om de gör det, skulle de aldrig aldrig erkänna det. Kanske inte ens "förstå" det, eller förstå varför som du ändå verkar göra.

Nej, du beter dig så här (och känner "ingenting") för att du har "stängt av" dina känslor i många år. Antagligen för att skydda dig själv från sådant som har varit svårt och traumatiskt i ditt liv.

Sen är ditt inlägg lite motsägelsefullt. Först skriver du att du inte kan komma på något i din uppväxt som kan ha orsakat detta, sen skriver du att din pappa söp och inte var någon bra förebild? Vet du inte hur missbrukande föräldrar (och andra allvarliga missförhållanden) kan skada barn? 

Som sagt, en verklig psykopat eller dylikt, skiter i om andra är glada eller ledsna. Medan du snarare verkar avundsjuk på äkta glädje och gemenskap, eftersom det gör sig så frustrerad? 

• Smartie
    Anonym (Trådskaparen) skrev 2012-10-03 22:44:30 följande:
    Jag kan ha uttryckt mig klumpigt, men det jag menade var att jag inte kunde komma på något så traumatiskt som gjorde att jag gör det jag gör mot kvinnor.

Men om jag inte är psykopat, vad är jag då?
    Du är känslomässigt skadad. Det kan yttra sig på många sätt och man måste inte alltid ha ett särskilt namn för det.
  • Smartie
    Anonym (Trådskaparen) skrev 2012-10-03 22:57:40 följande:
    Så länge hon ser förstörd ut så är jag nöjd. Att se hennes ögon spärras upp innan gråten kommer känns nästan som om att det går i slow motion för mig. När första snyftningen kommer så skakar jag nästan av excitement, och när hon börjar vråla på mig medans hon är helt förtvivlad så kommer glädjebomben. Jag vill inte ha det på något annat sätt, och jag bryr mig inte om den andra tjejen sticker då också. Den känslan är bättre än sex hur du än vänder och vrider på det för mig, och resten av kvällen så är jag riktigt glad.
    Nästa dag jag vaknar så är jag tillbaka till min vanliga tomhet.
    Att "skada" andra ger dig ångestlindring, det är som en drog. När drogen går ur kroppen (morgonen efter) kommer tomheten tillbaka.

Du är varken den första eller den sista som har försökt lindra ångest på det här sättet. Vissa är våldsamma, andra mobbar andra, åter andra sol- och vårar osv. Den gemensamma nämnaren är att man får en slags kick av att trycka ner andra. När andra mår dåligt, mår man bra. Som en slags vampyr, suger man energi och livslust ur andra... Detta är givetvis mycket destruktivt. Men det är i alla fall orsaken.

Att det blev just kvinnor (eller tjejer du raggar upp) verkar vara en slump. Kanske är du misogyn också, men din ångestlindring hade som sagt lika gärna kunnat ske på något annat sätt. Dessutom verkar du inte ge dig på vilka kvinnor som helst, utan just "klubbtjejer" som du skriver. Som är ute och festar mycket, slösar pengar och inte alltid är några änglar själva? Kanske känner några av dem samma tomhet som du?

Svar på tråden Är jag psykopat?