Är jag psykopat?
Psykopat. Njae. Det du skriver låter lite som jag var för ungefär 10 år sedan när jag var rätt trasig och avtrubbad rent känslomässigt, och inte heller fann någon som verkligen tilltalade mig känslomässigt eller intellektuellt. Hittade bara killar som jag inte såg som "kompletta" och nöjde med dem som lek. Jag sårade många, krossade åtskilliga hjärtan och tyckte inte speciellt mkt om mig själv heller.
Sen hände nåt. Jag föll för en kille, hårt och djupt. Han var precis allt det där jag önskade. Det höll i 8 års tid och sen lämnade han mig. För under hela förhållandet tvivlade jag på att han verkligen älskade mig på samma sätt som jag älskade honom, tänkte att han bara roade sig med mig på samma sätt som jag roat mig med andra förut. Det där förhållandet förändrade mig till det bättre, men har också gjort mig väldigt sårbar. Rent moraliskt är jag dock en bättre människa.
Det jag vill säga är att jag tror att alla kan bete sig "psykopatiskt", att det kan finnas en anledning till det. Utifrån vad du skriver verkar det som att du längtar efter ngt annat, men att du nöjer dig med "ytliga klubbtjejer" eftersom du inte tror på något bättre. Jag hade inte heller tyckt att det var så jäkla givande med ytliga klubbtjejer om jag var kille... För att jag ska bli intresserad av nån krävs både hjärna, hjärta, personlighet och yta - varken mer eller mindre. De där klubbtjejerna låter förbaskat endimensionella.