• Rådjur

Är jag psykopat?

Anonym (Trådskaparen) skrev 2012-10-07 00:30:29 följande:
    Jag skrev även att jag vill ha ett normalt liv med normala problem. Men jag vet att jag aldrig kommer få det. Jag försöker inte ens tänka på det då jag inte vill att mitt potentiella barn i framtiden ska få samma uppväxt som jag.
    Men jag har aldrig tänkt på min drömkvinna direkt. Jag gillar inte ens kvinnors personlighet, bara tjöt om pengar, gullande och är allmänt tråkiga. Men sen måste jag erkänna att jag endast träffar naiva flickebarn som tror att livet är en enda stor fest och att regnbågar skiter pengar.

Men om jag måste säga något så ska hon vara förstående och kunna prata om riktiga saker. Inte om vilka rövhål hennes jobbarkompisar är, eller att hennes syster är en idiot för hon inte ville följa med och handla kläder.

hmm, om du är åtminstone normalbegåvad så borde du veta att det inte finns nåt som heter "kvinnors personlighet" Glad Den TYPEN av kvinnor du träffar har kanske flera personlighetsdrag gemensamt, eftersom du inte verkar träffa intelligenta individer direkt - men att en vuxen man tror att ALLA kvinnor har samma personlighet är skrattretande. Att alla män hade samma personlighet var något jag själv tänkte när jag var 17 år och hjärtekrossad för första gången. Alla män var "svin, ville bara knulla och var allmänt känslokalla. Män gråter aldrig, utan föredrar att misshandla psykiskt eller fysiskt, eftersom de är rädda att ses som bögar om de gråter. Män var även inga man kunde flytta ihop med, eftersom de inte kan ett skit om matlagning, gillar att leva i en svinstia och gärna lägger på sig ölkagge."
    Du förstår nog själv hur skevt detta låter Glad

Nej, jag tror det skulle vara nyttigt för dig att börja se varje person som en MÄNNISKA, en INDIVID, inte ett kön med en massa fördomsfyllda personlighetsdrag som du tillskrivit personen.   

• Rådjur
    Anonym (antisocial?) skrev 2012-10-07 23:05:45 följande:
    Rådjur - vilket bra inlägg! Det leder oss och TS till det oundvikliga uppdraget....

TS - en utmaning till dig: skaffa en nära väninna, gå nära känslomässigt( så mycket du kan), visa din sårbarhet och träna på att vara nära henne känslomässigt. Detta kan betyda att du inte ska ha sex med henne, för då kan det bli för svårt för er båda. Var varsam med henne, visa ödmjukhet, ömhet och vänskaplig närhet. Känn sedan efter och tänk efter vad som är skillnaden med dina övriga relationer. Se om du kan lära dig något nytt, utveckla nya sidor hos dig själv. 
    Antar du utmaningen? ;) 
    Tack du - och det samma! 

Det är en mkt bra utmaning att umgås med OLIKA sorters människor, för att lära sig att det finns skillnad och att det inte är samma skit överallt. Jag tror man märker att man inte kan generalisera ang. personligheter först när man träffar någon som motbevisar alla ens teorier och fördomar. Trodde exempelvis själv att "män inte kunde gråta" som sagt Tungan ute (möjligtvis för jag har en pappa som aldrig gråtit inför mig) tills jag träffade en man som faktiskt grät när han var ledsen.
    Vet inte om andra blir lika irriterade som jag på alla könsrelaterade fördomar och stämplar som spottas ur människors munnar - tänker själv att jag hellre ser varje person som "människa", istället för man/kvinna, eftersom jag är så jävla trött på att själv bli intryckt i olika kategorier såsom "gråtmild", "överdrivet kärleksfull", "ytligt", "gnällig" osv. 
  • Rådjur
    Anonym (Trådskaparen) skrev 2012-10-08 16:37:36 följande:
    Jag är mycket väl medveten att det finns fler kvinnor där ute som jag inte har träffat. Men du får också notera att jag träffar nästan endast klubbtjejer och andra kvinnor jag har träffat utanför klubbar har varit likadana hela bunten. Kvinnor tråkar ut mig. För mig kommer så kommer kvinnor alltid vara redskap.

Om någon känner sig provocerad av just den sista biten så snälla, starta inte ett krig bara för att jag inte gillar kvinnors personlighet.

Jag ska inte starta ett "krig" mot dig, men eftersom du startat en tråd innehållandes detta så känner jag mig fri att kommentera det Glad
    DE kvinnor du har träffat har varit tråkiga/ointressanta
    ALLA kvinnor är inte tråkiga/ointressanta. 

Tycker som sagt bara att det är ett märkligt resonemang att automatiskt tycka att kvinnor du ser ute på stan, som du inte ens känner, är av samma skrot och korn som de kvinnor du ogillar. Det är ett hat som endast bygger på förutfattade meningar och inte ett uns konkret fakta.

Who knows asså, du kanske har en sjukt stark dragning till klubbtjejer, fastän du inte vågar erkänna det för dig själv.  Solig   Därav detta repetitiva beteende.
  • Rådjur
    Anonym (Trådskaparen) skrev 2012-10-08 17:46:22 följande:
    För mig så har alla kvinnor varit likadana. Falska, tråkiga, naiva och klängiga. Vart är ni andra som inte är så här? Vart kan man hitta er?
    Synd att du träffat så många jobbiga människor ... dock har du väl endast "letat" på ställen där de gillar att hålla till, dvs. på klubbar Tungan ute  Har själv träffat många skithål till killar, varav 2 hade psykopatiska drag. Detta var dock innan jag lärde mig att sortera bort alla som inte har intelligens över medel och saknar förmåga att tänka kritiskt, och innan jag lärde mig se tecken på antisocial personlighetsstörning. Solig 

Mig hade du för övrigt antagligen hittat på nätet på ett forum, i skolan eller typ på samma tåg. Klubbliv tilltalar mig inte ett skit faktiskt, föredrar att kröka på en parkbänk om jag måste välja.  
  • Rådjur
    Anonym (Trådskaparen) skrev 2012-10-08 17:46:22 följande:
    För mig så har alla kvinnor varit likadana. Falska, tråkiga, naiva och klängiga. Vart är ni andra som inte är så här? Vart kan man hitta er?

För övrigt så tror jag din egen känslokyla och ditt avståndstagande bara matar på dessa kvinnors beteende - dvs. ju mer otillgänglig du är, desto mer PÅ dig kommer de att vara. Vissa människor verkar ha en tendens att bli 100 ggr mer förälskade, när den andra parten visar tecken på att klara sig jävligt bra utan dom.
    Jämför med skunken som är kär i katten i Looney tunes Tungan ute 
  • Rådjur
    Anonym (Trådskaparen) skrev 2012-10-08 21:48:45 följande:

Du har fel dock. Jag tar inte avstånd från dom, jag omfamnar dom och gullar med dom tills det är dags.
    Haha där ser man! Jag trodde du körde "psykopatstilen" som jag själv stött på - dvs. vara hur "charmig" som helst men ändå svåråtkomlig och inte kunna träffas ofta. 
Svar på tråden Är jag psykopat?