Ayyla skrev 2012-09-28 21:36:24 följande:
Har dom skrivit ut och skickat hem dig direkt efter diagnosticeringen? Låter ju inte så vettigt kan jag tycka.. Har du fått ngn behandling eller är det bara att vänta ut? (antar att det inte finns så mkt mot virus) Jag kan inte heller så mkt, det verkar variera väldigt mkt beroende på vilket sorts virus/bakterie man åker på verkar det som. Min faster blev jättesjuk, dog nästan och fick ny hjärnhinna från ko eller gris transplanterad, medan min kompis pojkvän var mer som du, riktigt risig med rejäl huvudvärk, kräkningar osv. Men även han låg på sjukhus iaf ett par dagar för observartion iaf.
Jag skulle ändå tippa på att inte anstänga dig mer än du hade gjort med en ordentlig influensa iaf. Du har ju en infektion i kroppen som behöver läka ut. Har du fått ngn återbesökstid eller någon fortsatt kontakt alls med sjukvården?
Jo jag måde lite bättre idag, fortfarande väldigt yrslig och allt annat då... Ja. För att citera läkaren; "antingen går du hem nu när du fått din diagnos, eller så stannar du på observation en dag till men då måste du göra en benmärgstappning". Blev lite ställd... Ville inte göra den i onödan eftersom den kan skapa så mycke problem, min sänka visade sig förhöjd vilket tyder på virus, och läkarn sa då att det säkert är Virus och inte bakteriell (den farligare typen) men det gick inte att se utan ryggmärgen. Han ville inte göra den i onödan och när jag bad om en timmes funderare sa han nej, det är inget att tänka på, jag skriver ut dig, eftersom jag var orolig..
Låg inne två dygn för observation, fick dropp, och tjatade till mig smärtstillande (tog ett dygn innan ja fick den) mer än Alvedon. Behandlingen var väl det...
Nej inget återbesök eller kontroll... Är fortfarande väldigt förvirrad och konstig... Låter detta som de ska?