• Anonym

Hemabort

Är så jädra nervös nuRynkar på näsan Imorgon bitti ska jag göra en abort hemma. Känns bara konstigt att inte kunna ringa på en klocka så kommer någon direkt om man undrar något...

Har ju fått massor med smärtstillande, men när och hur många ska jag ta egentligen? Fick hem ca 6 st men känns sådär att proppa i sig alla på engång.

Har själv glömt bort, men ni som har gjort abort, kommer ni ihåg när ni tog dom? 

• Svar på tråden Hemabort
  • Poppalisa

Har du inte fått något papper med instruktioner med dig hem? Det ska man få. Annars så ring till gynavd imorgon och kolla!

• Juliiajuliia

Jag gjorde min första abort igår så kommer ihåg det rätt tydligt. Även om jag låg på sjukhuset så borde det ju vara samma. Innan jag stoppade upp de fyra tabletterna vaginalt fick jag 2 citodon, 2 som var till för att Minska infektionsrisken och en likadan som jag stoppade i. Efter 2 timmar ca fick jag en ännu starkare tablett. Minns tyvärr inte vad den hette. När jag åkte hem fick jag med mig 6 st citodon och 1 antiflamatorisk till.
    Så att du bara fick 6 tabletter låter väldigt skrämmande! :O

• 1464

Skriver från mobilen så kan inte vara anonym

Oj vad många du fick :o Fick 6 tabletter förra gången också (på sjukhuset) svalde 2 Alvedon och två diklofenak. Sen fick jag med mig 2 tradolan hem. Och samma tabletter nu...

• Juliiajuliia

Hehe men det var nog tur jag fick det! För det kändes knappt. Och nu mår jag bra. Det värsta med hela aborten är väl när klumparna kommer..
    Glömde att jag sen fick en tablett som bara var för att lugna också. Minns inte namnen :/
    Skriver med från telefon, vill helst vara anonym men men..

• Furstinna

Jag fick citodon och oxynorm. Ett tips är att ta dem innan du får som mest ont. Jag kränkte upp mina så min pappa fick åka in och hämta fler. Lycka till.

• annelius

Jag gjorde en hemma abort i mars i år , och jag fick med en väldig bra instruktion om hur och när jag skulle ta både smärtstillande och abortpillren.  

Jag tror med mig 3 Diklofenak (dygnsdosen) samt 8 st Panodil(dygnsdosen).

Enligt mitt schema skulle jag ta två Diklofenak och 2 Panodil en timme innan jag skulle föra upp 4 st Cytotek i slidan. Därefter kunde jag ta ytterligare en Diklonfenak och Panodil var 6:e timme. Skulle det inte hjälpa fick jag med skickat i Oxynorm men den behövde jag inte ta.

På eftermiddagen ringde en sjuksköterska från avd för att höra hur jag mådde och om allt hade gått bra. 

• 1464

Jag tog alla inom en kvart, förutom en tradolan sen dom vaginala. Kändes ok dom första 15 min, sen började helvetet. Dock spydde jag som en gris.....

Svar på tråden Hemabort