• Gurkan

gott med kycklingfilé?

Har några kycklingfiléer som jag tänkte tillaga ikväll men har ingen aning om vad jag ska göra för gott med dem!
    Kylen och skafferiet är rätt välfyllt det enda som inte får vara med är curry (currypasta går bra men inte currypulver) och smaksatt creme fraiche för det har jag ingen tillgång till.

Så ge mig era godaste kycklingrecept på stekt, gryta, gratäng ja vilken form som går bra! 

• Svar på tråden gott med kycklingfilé?
  • Gurkan

Vilken tur att vi älskar kyckling för nu har jag många recept som måste provas!
    Blev väldigt inspirerad och det blev at tjag skar filéerna i stora bitar och brynte. La i en form och slog på en sås på bacon och grönpeppar och så massor med god ost och gratinerade. Sambon och sonen fick pasta till, själv tog jag en sallad och så vitlöksbröd till det! 

• Boost

Googla Flämtande Uttern, gjorde den i veckan och kan varmt rekommenderas!

• pippilirum
    Boost skrev 2012-09-29 21:42:16 följande:
    Googla Flämtande Uttern, gjorde den i veckan och kan varmt rekommenderas!
    Haha! Jag tänkte att du måste skrivit i fel tråd eller nått. Det lät som nån snuskig sexställning!
    Googlade och höll på att skratta ihjäl mig. Det lät hur gott som helst så det ska definitivt testat här hemma i veckan!
  • Fröken Blå

Gjorde denna igår:

Stek tunnskivad vitlökklyfta/or (om det är två små) i smör/olja. I med strimlad kyckling och i med ca 5 hackade soltorkade tomater som legat i olja/balsamvinäger. Rör om. Salta, peppra, i med lite torkad timjan och häll på lite balsamvinäger. Rör om och stek tills kycklingen är inte rå till utseendet. Häll i en hel burk med creme fraiche eller 2 dl grädde. Koka upp, ha en liten torkad piripiri eller en klick sambal oelek. Mot slutet klipp ner en 3/4 dels kruka timjan. Servera med pasta, tagliatelle eller pappardelle.

En fettbomb men sååå gott!

• Boost
    pippilirum skrev 2012-09-29 21:49:38 följande:
    Haha! Jag tänkte att du måste skrivit i fel tråd eller nått. Det lät som nån snuskig sexställning!
    Googlade och höll på att skratta ihjäl mig. Det lät hur gott som helst så det ska definitivt testat här hemma i veckan!

Hahahaa, dagens skratt Skrattande 
  • Fiona M

risotto med lök/vitlök, broccoli, kyckling och massa parmesan -mums!

• tjej87

Min favorit:
    Tina bladspenat
    Skär kycklingfiléerna i 4 avlånga bitar och bryn tills dom får fin yta. Krydda med tandoori och cayennepeppar.
    Blanda valfri mejeriprodukt (jag brukar ha matlagningsgrädde) med tandoori, cayennepeppar, en skvätt soya och salt.
    Lägg bladspenaten i en form, hacka eller riv vitlök och strö ut över. Lägg på filéerna, toppa med hackad chili/pepperoni och häll sen på såsen. In i ugnen, runt 200 grader i kanske 20 minuter. Servera med sallad och bulgur.

Den där flämtande uttern måste jag prova nån gång, lät gott :D 

• victory tilly

Googla "Kyckling i Whiskysås". Var med på Halv 8 hos mig en gång! Jättegott, OCH ENKELT. Brukar dock göra antingen klyftpotatis eller gratäng till.
    "Kyckling i Mustsås" är en annan favvo! Skit, sitter här och blir sjukt hungrig nu

• Smulkaffe

Det här receptet har jag gjort massor av gånger. Toppengrej när man vill ha något man tjoffar in i ugnen innan gästerna kommer så har man bara att passa pastan på spisen! http://www.arla.se/default____17653.aspx?recipeid=14474 Parmalindad kyckling med balsamsås från Arlaköket. Lyxig smak och du kan byta ut parman mot liknande lufttorkade skinkor.

• partouze

Idag gjorde vi en go grej.
    Stekte kyckling i småbitar och sedan sträckte vi bacon i strimlor. Blandade ihop la sedan i 2dl crème fresch, en hönsbuljong , 2 msk chilisås , 2 tsk sambal oelek och en skvätt soya. Serveras med ris.

Svar på tråden gott med kycklingfilé?