Inlägg från: viseversa |Visa alla inlägg
  • viseversa

Förstörda kläder på förskolan, vems ansvar?

Var en snarlik tråd ute i vintras där flera barn fått sina vinterväder förstörda av färg! Det visade sig att det var förskolans ansvar då det inte räknas som normalt slitage! Så förskolans personal klantade sig och lät barnen måla utan skyddskläder vilket blev en dyr räkning för förskolan i slutet!

• viseversa

Så Mao är detta förskolans ansvar! Att kläder går sönder vid lek får man räkna med
    Men detta är bara slarv och jag hade också velat ha ersättning om ytterkläder blir förstörda pga fel färg!

• viseversa

Julibrbisen12 jaha?? Vad har din personliga åsikt om po.p kläder på förskolan med tråden att göra?

• viseversa

Jag vill kunna ha varma bra kläder på mina barn! En overall kostar en hel del även om det inte är pop! Har ingen lust att mina barns kläder blir förstörda av färg som inte går bort oavsett märke!

• viseversa

Va? Mina barn får leka! Men ska dom måla på förskolan tar jag för givet att dom målar med färg som går BORT i tvätten!

• viseversa

Att kläder slits och går sönder av lek får man räkna med ja! Jag bryr mig inte heller nämnvärt om en tröja eller ett par byxor skulle försvinna!

Ytterkläder är dock dyrare och inget man med glädje köper nytt pga att dom är borta eller för att personalen låter barnen måla utan skydd med färg som inte går bort!

Sen spelar märket mindre roll då det ofta är dyrt med ytterkläder oavsett märke! Dom ska inte bil förstörda av färg ändå! Färg som går bort absolut! Färg som gör permanenta fläckar på kläder som ev ska säljas eller ärvas? Nej tack!

• viseversa

"Donum"Men fan ge dig! Bara för att jag inte vill att mina barn målar med färg som förstör deras kläder så måste det ju betyda att mina barn inte får leka!!? Jag vill att mina barn har rena kläder på sig i och skulle INTE uppskatta om personalen på förskolan lät dom måla med färger som gör fläckar som inte går bort! VAD är det du inte fattar???

• viseversa

Jag har massa färger hemma som går bort från både ytterkläder och kläder man har inne! Så jävla mycket begärt är det väl fan inte att vilja att personalen låter barnen använda färger som går bort i tvätten?

Svar på tråden Förstörda kläder på förskolan, vems ansvar?