Inlägg från: Dr Mupp |Visa alla inlägg
  • Dr Mupp

Förstörda kläder på förskolan, vems ansvar?

Räkna inte med att få det ersatt. Här körde förskolan sonens torra reimaoverall i torkskåpet och förtörde den. Vi fick ingen ersättning utan fick höra att vi får skylla oss själva som skickar med bra ytterkläder. Ena dagen var det så bra att han hade en reimaoverall som höll honom varm och torr. Nästa dag var det värdelöst att han hade en overall som höll honom varm och torr, vi skulle ha skickat med med en bävernylonsoverall istället. 

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Dr Mupp
    Tom Araya skrev 2012-10-01 06:49:13 följande:
    Bra kläder för en sorts väder är inte samma som bra kläder för alla eller flera sorters väder.
    Självklart måste blöta kläder kunna torkas då väta kyler ner.
    De var inte våta, utan den avdelningen körde alla overaller i torkskåpet av ren vana. 
    Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Dr Mupp
    Regnig måndag skrev 2012-10-01 08:12:19 följande:
    Dagis har vettigare saker att lägga pengar på än att ersätta kläder till förbannade föräldrar.
    Ingen kan ha undgått att höra att man som förälder ska se till att barnen inte har kläder man är rädd om!

Hur många röstar för att anslagen till förskolor och skolor ska öka så att de pengarna kan gå till att ersätta föräldrar som vägrar lyssna och envisas ta dit kläder de är rädda om?
    PRecis vettigare att de lägger pengar på andra saker så se till att inte ha sönderfolks ytterkläder. På vår förskola sätter de på ungarna svarta sopsäckar med hål för huvud och händer om de ska måla utomhus. På det sättet blir inte overallerna förstörda. 
  • Dr Mupp
    MBB skrev 2012-10-01 14:51:15 följande:
    En del vattenlöslig färg sätter sig ibland så hårt att den inte går bort... Vi målade med vanliga vattenfärger (kakor) ute på snön för några år sen och då var det flera barns jackor som blev "fläckskadade". Det kändes jättetråkigt men jag tycker nog att man får överleva det. Det gäller mina barns kläder också!!

Våra barn har "finkläder" (snyggare jacka, snyggare skor, etc) hemma som de har på stan eller när de går bort, och på skolan har de kläder som är bra men absolut inte dyra. Händer det ngt med dessa köper vi nytt eller så får de gå med det tills säsongen är över.

Ganska enkelt. Fast det är INTE lätt att vara pedagog i de lägen där den "vattenlösliga" färgen inte går bort... Det blir ett j-a halabalo på vissa och en del ska ha cash i handen!!
    Alla har inte råd att köpa flera uppsättningar. Mina barn har en uppsättning vinterkläder och jag förutsätter att de ska hålla hela säsongen. Jag köper tillräckligt bra kläder för att de ska kunna rulla i lera och tillräckligt snygga för att de ska kunna ha dem på stan. Visst det kan hända att ungarna fastnar och river sönder overallen. Händer det så får jag ta det, men att behöva köpa ny overall för att personalen inte kan tänka är inte acceptabelt.
Svar på tråden Förstörda kläder på förskolan, vems ansvar?