Inlägg från: Ellan92 |Visa alla inlägg
  • Ellan92

Förstörda kläder på förskolan, vems ansvar?

2499 kr kostade våran overall, och jag hade faktiskt blivit sur om den förstördes av färg som inte går bort .. beror på mängd o färg också

jag väljer overall efter kvaliteé, hur dom håller kyla, fukt osv, inte efter att den ska duga för att bli nedkladdad med färg ! 

• Ellan92
    Spartacus skrev 2012-10-01 15:45:12 följande:

en overall behöver inte kosta i närheten av 2500 spänn för att klara av de sakerna!

så varför inte köpa en overall man inte behöver oroa sig för så blir det mer avspänt för alla parter? 
    Nåväl, jag behöver inte oroa mig om det här, eftersom att dom använder plastöverdrag över kläderna när dom målar :) !

En varm overall vill jag ha som klarar 30-40 minus grader, därför passade denna så bra ! 
  • Ellan92
    Strumpans skrev 2012-10-01 15:54:16 följande:
    Ellan92: 30-40 minus? Tror du har mer problem med förfrusna kinder etc än kläder vid de temperaturerna.

Här är de inte ute om de är mer än 15 minus och fuktigt (som det oftast är i Sthlm på vintern)
    här har vi ofta 25-30.
  • Ellan92
    Ellan92 skrev 2012-10-01 15:56:39 följande:
    här har vi ofta 25-30.
    på daagarna, 40 nätterna emellanåt
  • Ellan92
    viseversa skrev 2012-10-01 15:57:38 följande:
    Tja det räcker det med för att man vill ha bra tåliga varma kläder till sina barn. 
    precis ! :)

viktigt att dom håller undan fukt också då det är så mkt snö dom leker runt i , bor i kiruna :)

vilket kanske kan förklara vintern lite mera 
  • Ellan92
    chrissandra skrev 2012-10-01 16:20:50 följande:
    Heeelt OT men har en fråga till dig. (från min son egentligen ;) )
    Hur uttalar du Kiruna?
    Kiiiruna eller Kirruna.  
    kirrona
  • Ellan92
    viseversa skrev 2012-10-01 17:53:24 följande:
    Ja men man kanske inte bara använder overallen på förkolan eller? Och nej jag jobbade på en förskola i Sthlm och då var vi ute även när det var riktigt kallt. Så ingen gräns där inte. 
    den 20 graders gränsen gäller inte här heller, dom är ute en stund, annars skulle dom ju knappt kunna gå ut under vintern 
Svar på tråden Förstörda kläder på förskolan, vems ansvar?