Inlägg från: Rollergirl |Visa alla inlägg
  • Rollergirl

Förstörda kläder på förskolan, vems ansvar?

Gubbfan skrev 2012-10-02 08:34:01 följande:
    Lattemammans ilandsproblem, barnen kan smutsa ner sig på dagis.
    Ja, det är ju ett hot mot deras existens. PoPmammorna och deras perfekta PoPbarn. Cool

Tänker lite på den här serien när jag läser tråden;

A real SanSan fan!

• Rollergirl
    Dr Mupp skrev 2012-10-01 15:53:15 följande:
     köpa ny overall för att personalen inte kan tänka är inte acceptabelt.
    Så overallens funktioner förvinner om den får färg på sig?  Mkt dåligt köp isf. Drömmer
    A real SanSan fan!

• Rollergirl
    060810 skrev 2012-10-02 11:29:23 följande:
    Jag kommer nu bara kommentera saker som inte förlöjligar mig eller mina barn.

Min son har speciella behov och dessa vet förskolan om och där i ligger att kladda. Det hatar han.
    Han hatar fläckar på kläderna och overallen vägrar han använda.
    Hade ni levt med min son hade ni förstått!
    Detta är inget litet problem för oss utan ett stort pga hans funktionshinder.
    Men om ni vill göra er lustiga över oss så visst gör det men jag bryr mig inte ett skvatt då jag ser till min sons behov och vad han klarar och inte klarar.
    I din trådstart står följande, 

"En overall för lite mer än 1000 kr förstörd! Den är ju inte förstörd på så vis att han inte kan använda den, men så pass förstörd att den inte går att sälja vidare."

Hur ska du ha det? 
    A real SanSan fan!

• Rollergirl
    060810 skrev 2012-09-30 13:33:44 följande:
    Mina barn förstör kläder i lek och det är helt ok men att de förstör genom att använda sån färg ute det är inte ok!
    Hade han själv förstört overallen hade jag inte kunnat säga något men detta sättet känns inte ok.
    Min son är mycket rädd om sina kläder av sin natur och han har aldrig förstört ett plagg på förskolan eller hemma så jag anser att det är förskolans fel.
    Då får de säga att de ska måla med färg ute och så får man ha med nåt skitplagg i så fall.
    Sen är jag nästan säker på att det inte är min son som målat sig då han inte gillar kladd.
    I ett annat inlägg skriver du att han förstört en tröja för 200 kr på förskolan. 

Känns som du hittar på längs vägen här.  
    A real SanSan fan!

• Rollergirl
    Rollergirl skrev 2012-10-02 11:49:05 följande:
    I ett annat inlägg skriver du att han förstört en tröja för 200 kr på förskolan. 

Känns som du hittar på längs vägen här.  
    I trådstarten skriver du det. 
    A real SanSan fan!

• Rollergirl
    molly50 skrev 2012-10-02 12:04:34 följande:

Hon menar kanske att det inte varit ok även om overallen hade kostat 300 kr.
    Jag tolkar det snarare som att problemet är att hon inte kan sälja vidare overallen. När hon sen får mothugg så heter det att sonen vägrar använda den. 

A real SanSan fan!

Svar på tråden Förstörda kläder på förskolan, vems ansvar?