IVF - spermie fråga
Jag väljer att vara anonym då detta är en väldigt känslig fråga för min man och vill inte att någon ska känna igen mig.
Vi ska snart påbörja vårt första (och förhoppningsvis enda) ivf försök. Jag har endometrios men känns ändå inte som att det är tillräckligt för att göra så vi inte lyckas. Verkar ju vara fri passage i äggledarna.
Min man har alltid haft liten utlösning. Och ofta "droppar" det liksom bara och ibland är den nästan alldeles klar. Kan detta oxå vara en orsak till att vi inte lyckats? Han lämnade in ett spermaprov i början av vår utredning. Det var ungefär lika stor sats som det alltid brukar vara och den var på 0, 8 ml och innehöll visserligen 18 miljoner spermier som rörde sig bra. Men det är ju så liten sats.
Måste tala om att det är absolut ingenting som stör mig. Vi har ett jätte bra sexliv och jag bryr mig egentligen inte om det. Förutom just oron över om det är tillräckligt för att bli gravid?
Och sen undrar jag om det är planerat att göra vanlig IVF och det sen verkar vara lite spermier, kommer de då göra på annat sätt istället? Vill ju såklart att vi ska få de bästa förutsättningarna.
Hoppas det inte blev rörigt och jag hoppas att det är någon som vet och kan svara på mina frågor. Tack på förhand. :)