Då var det dags för separation...
Jag och min man har varit ihop i 20 år och har 3 barn. I våras sa han att han inte längre hade några känslor för mig (i terapi) och att han ville skiljas. Jag var helt chockad och förstod ingenting. Under hela våren och sommaren försökte jag lappa ihop vårat äktenskap - göra mysiga saker, inte bråka utan bara vara och ha en skön och lugn semester. Jag kände dock att jag inte riktigt nådde fram till honom - att han inte vågade släppa in mig och ta emot mina försök. Jag frågade honom flera gånger om det fanns någon annan men han förnekade detta bestämt. Detta togs även upp i terapin och även där nekade han. Jag kände att jag var tvungen att lita på honom och låta det vara - sluta tänka på det.
För 2 veckor sedan var det dock så uppenbart att han alltid skyddade sin telefon och en morgon när jag behövde låna en mobil för att ha musik när jag joggade så gjorde han allt han kunde för att hindra mig att låna den. ("Det är klart att du kan låna min mobil men den laddar snart ur, jag har inte den appen kvar, problem att ladda ner runkeeper..."). Under min joggingtur så blev det mer och mer klart för mig att han hade ngt att dölja. Antingen porrsurfar han eller så är han otrogen täntke jag. När jag kom hem en annan morgon efter jogging så hade han av misstag glömt sin telefon i sovrummet och jag kunde inte låta bli att kolla i bilder och där fanns beviset. Ett nakenkort av en tjej som jag inte kände. Så otroligt äckligt att se henne. Jag var helt o chock - konfronterade honom och han fortsatte att ljuga ända tills jag sa att jag hade sett kortet.
Vad gör man? Måste alla män vara otrogna och tänkta med k*ken? Varför tänker de inte efter före de sårar?
Vi har 20 år tillsammans och 3 barn - utbytt på 5 minuter, bortkastad och utbytt mot en yngre förmåga. Han har tydligen "bara" varit otrogen i ett halvår sa han - sedan vi gick i terapi - är inte det dråpligt?
Nu har vi separerat men bor kvar i huset båda två. Han sover på soffan eller i ngt av barnens rum om det är ledigt. Jag vill inte ha en officiell separation innan jul pga olika anledningar.
Hur går man vidare? Jag har tänkt att försöka stå ut ett tag med honom och se om han kommer till sina fulla sinnen igen. Att ge honom tid att fundera över vad som är rätt - han säger att det är kaos i hans hjärna. Jag kan tillägga att han har alla tecken på en ordentlig 40 års kris - skägg, fixering vid vikt.... Han ville inte flytta in hos henne även om jag gav honom det alternativet - kanske är dom inte så himla kära trots allt?
Jag känner mig så otroligt besviken och äcklad över vad han har gjort.
Är det någon annan som varit i samma situation. Vad bör jag göra? Låta honom gå för att se om han kommer tillbaka? Kasta ut honom på en gång? Skrika och gapa och konfrontera även henne? Publicera bilderna på nätet - det är frestande...