• midsommar

Candida - fler som har det och vad får vi äta?

Hej alla! Hoppas ni ser detta. (svara gärna i så fall, vore kul med respons)

Idag var jag hos en ny läkare och kollade upp specifikt för Candidainfektion.

Jag har själv sett att jag har svamp på tungan och blev rent av chockad när jag såg det.
    Förutom det har jag ett 10tal andra symptomer som stämmer in på pricken med just Candidainfektion.
    För att vara extra säker testade jag även att göra testet där man spottar i ett glas och det ska komma trådar som faller ner mot botten om man har candidainfektion och resultatet blev precis så, salivet hade trådar som sakta åkte ner mot botten.

Efter att doktorn sett mig i munnen säger han "nae, jag ser inget" och att jag inte har något trots att jag nämner alla symptom som faktiskt är typiska.

Är ju inte så att jag hittar på. Har själv sett att jag har svamp som sagt. Jag har varit 2 dagar utan sockerarter och det har redan blivit lite bättre, det är antagligen därför som doktorn "inte såg" de svampar som var kvar längre in på tungan.

Ignorerad igen. Känner mig bara så meningslös nu, någon som kan hjälpa mig på något vis?

Slänger upp en bild på hur tungan ser ut nu och spottestet (efter 2 dagar utan socker) Hjälp mig gärna att kommentera!

• midsommar
    Dotse skrev 2013-03-05 16:30:43 följande:
    Skönt att du själv inser hur det ligger till i alla fall! Jag var hos läkaren i oktober 2011 och bad specifikt om att få kolla upp det här med candida. Samma sak där - läkaren tittade i min mun och sa att det inte var något fel. Jag gjorde sedan spott-testet och ett blodprov på privat klinik och båda testerna visade såklart på candidaöverväxt! Så lite inte på läkare, säger jag bara.... De har missat många saker med min hälsa som jag sedan kollat upp själv på privata kliniker. 

Bara att hoppa på candidadiet! :) 
    Fyfan, sorgligt att det är så illa..
    Många säger att privat e bästa, kanske borde prova nästa gång.
    Några bra tips på vad man kan äta?
    Min candidadiet de två första dagarna har varit kyckling och ägg. Just nu svälter jag. tortyr.

• midsommar
    Aeternus Amor skrev 2013-03-21 11:23:50 följande:
    Usch vad jag känner igen mig - jag har också mått så himla dårligt i många år - efter en galloperation - och har trott att det ska vara så. Uppblåst, uppkördhet, dårlig andedräkt, osv osv osv.
    Nu har jag varit hos en läkare som tog test i munnhålan och sedan ska jag lämna ett sådan äckligt avföringsprov. Varför kan man inte ta blodprov för att visa något?

Just nu känns det som om ingen tror på mig, inte min egen man heller. "Det går nog över" - Nu har jag mått skit i 45 år och det räcker tycker jag - men det finns ingen att prata med och ingen läkare som tar mig allvarlig.

Någon som har ett gott råd?     
    Usch, jobbigt. Har du fått svar på testerna? Har hört att de testerna är 100% säkra heller.
    Jag tycker du borde göra en diet som de nämner ovanför. Inga kolhydrater/jäst.
    Jag testade göra detta och märkte skillnad direkt! Hade dock väldigt svårt för att hålla den men ska ge det en ny chans.

Min mage blev platt och tungan blev finare m.m. Sen åt jag bröd för att experimentera lite och då började det bubbla direkt och magen svullnade. Är ganska säker nu trots doktorns nonchalanta svar.
Svar på tråden Candida - fler som har det och vad får vi äta?