• Anonym (TS)

Är din partner den bäste älskaren du haft?

Är smått nyfiken om du tycker att din partner är den bäste älskaren du haft?
  • Svar på tråden Är din partner den bäste älskaren du haft?
  • Lajkie

Absolut! Utan tvekan.
    Han känner mig utan och innan, vet precis hur och vad han ska göra. He's good!

• Anonym (Nope)
    Anonym (En av de bättre) skrev 2012-10-01 17:40:12 följande:
    Inte så att jag dömer dig för att ha en älskare. Har själv haft det när jag hade dåligt sexliv i ett tidigare förhållande. Men fungerar det verkligen i längden att kompensera dåligt sexliv med en älskare? Fungerade inte för min del. Hade underbart sex när jag träffade honom men i slutändan kände jag att jag vill inte bara ha bra sex med honom i smyg varannan vecka och eller så när vi kunde träffas och sen gå resten av tiden och ha dåligt sex. Till slut kände jag det var ohållbart och gjorde slut med min dåvarande och blev tillsammans med älskaren (dock inte som sambo). Sen höll det inte men det berodde på annat än sexlivet (som var fantastiskt bra).

Nu är det sexet och inte kärleken som är en brist. Älskaren är förvisso en mycket intelligent man som jag har många givande diskussioner med men vi är båda på det klara med vad som gäller.

Men visst har du rätt i långa loppet. När beröringen ebbar ut så lär även kärleken avta med tiden.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-10-01 17:49:27 följande:

Tycker den mest intressanta frågan är egentligen vad som gör er partner till den bästa älskaren eller att han inte är det . Kanske mer intressant varför man inte tycker det. Många gånger tycker man ju sin nuvarande är den bästa för att man älskar honom och därför kanske tycker han känns allra bäst.

Är det för att ni älskar er partner som ni tycker han är bäst eller är han det rent objektivt? Och om ni nu tycker er partner inte är en bra älskare är det för att ni inte längre älskar honom? Eller har ni aldrig tyckt det?

Jag är hon som aldrig har sex längre som skrivit tidigare i tråden. Han har aldrig varit särskilt skicklig på att ha sex men när man är kär är det fint och bra ändå. Jag trodde att det skulle bli bättre eftersom det brukar ta ett tag att lära känna varandra. Det har inte blivit bättre, snarare sämre. Standardpåsättningar utan större känsla.
  • Anonym (En av de bättre)
    Anonym (Nope) skrev 2012-10-01 17:53:38 följande:
    Nu är det sexet och inte kärleken som är en brist. Älskaren är förvisso en mycket intelligent man som jag har många givande diskussioner med men vi är båda på det klara med vad som gäller. Men visst har du rätt i långa loppet. När beröringen ebbar ut så lär även kärleken avta med tiden.

I mitt fall var det inte bara sexlivet som felade. Därför föll jag rejält för älskaren. Att på nytt bli sedd och uppmärksammad. Ångrar inget, vi hade det bra men gled isär och levde för olika liv. Fast vi fortsatte som KK ett bra tag efter vi upphörde vara ett par. Var för svårt att inte ha sex när det var så bra :).
  • Anonym (En av de bättre)
    Anonym skrev 2012-10-01 17:58:27 följande:
    Jag är hon som aldrig har sex längre som skrivit tidigare i tråden. Han har aldrig varit särskilt skicklig på att ha sex men när man är kär är det fint och bra ändå. Jag trodde att det skulle bli bättre eftersom det brukar ta ett tag att lära känna varandra. Det har inte blivit bättre, snarare sämre. Standardpåsättningar utan större känsla.

Hur länge har du hoppats det skall bli bättre? En del behöver lite tid att hitta rätt. Fast en del lär sig aldrig.
  • Anonym (en)

Min enda o bästa. Träffades när jag var nitton o varit ett par i 13 år.

• Anonym
    Anonym (En av de bättre) skrev 2012-10-01 18:19:35 följande:

Hur länge har du hoppats det skall bli bättre? En del behöver lite tid att hitta rätt. Fast en del lär sig aldrig.
    Fem år.
  • Fröken reserverad

Ja, han är den jag kunnat slappna av mest med, den som tänder mig bäst, känner mig bäst och älskar bäst.

Svar på tråden Är din partner den bäste älskaren du haft?