• Anonym

Min flickvän vågar inte ha sex med mig

Träffade min nuvarande flickvän för snart 1 år sedan. Vi har det bra ihop men det finns ett problem. Hon säger att hon inte vågar ha sex med mig. Jag har varit ute ur garderoben länge men hon kom ut när hon träffade mig och hon hade aldrig innan varit med en annan tjej förrän jag kom in i bilden. Så i början när vi skulle ha lite vuxenmys och hon sa att hon vågade "go down on me" så tyckte jag inte det var konstigt. Det kan ju ta sin lilla tid innan hämningarna släpper men nu har det snart gått ett år och hon vågar fortfarande knappt röra vid mig. Hon har inga problem med att ta emot. Det vågar hon men att ge är värre. Hon vill inte prata om det heller för det tycker hon är jobbigt. Att prata om sex överhuvudtaget är inget som funkar inte alls. Då blir hon bara grinig och känner sig pressad. Är det någon som har nåt bra råd för hur jag ska kunna hjälpa henne våga?

• Svar på tråden Min flickvän vågar inte ha sex med mig
  • Anonym

Ja, hon har varit med killar innan. Jag är 25 år och min flickvän är 23 år.
    Jag gör saker med henne men hon vågar inte ta steget att göra nåt med mig.

• Anonym

Då får jag hoppas på att det vänder då och att hon snart börjar våga. Jag står ut med att hon inte vill/vågar eftersom jag älskar henne. Men samtidigt känns det frustrerande.
    Det är det bästa jag vet att få tillfredsställa min flickvän men skulle vilja att hon vågade lite mer. Ibland så undrar jag om jag är motbjudande på något sätt eller om hon verkligen är säker på sin läggning. Det sistnämnda har hon försäkrat mig om att hon är men kan inte hjälpa att tanken dyker upp ibland.

Svar på tråden Min flickvän vågar inte ha sex med mig