• MaryCaroline

Telenor mobilt bredband suger?

Är det bara jag som upplever att Telenor mobilt bredband suger? Eller är det någon som tycker att det är bra?

• Svar på tråden Telenor mobilt bredband suger?
  • riboflavin

Mitt funkar alldeles utmärkt.

Exakt vad är det som är dåligt? Funktion, täckning?

Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • MaryCaroline
    riboflavin skrev 2012-10-01 18:37:09 följande:
    Mitt funkar alldeles utmärkt.

Exakt vad är det som är dåligt? Funktion, täckning?
    Alltså, jag har nästan alltid full täckning och bor mitt i centrum. Ändå är det ofta segt och emellanåt slutar sidorna att ladda och det står "skickar begäran", utan att jag får fram sidan alltså. Det medför att jag måste koppla ner, dra ur modemet, vänta minst 10 sekunder och sedan sätta in modemet igen och koppla upp. Då fungerar det. Vissa dagar får jag göra samma sak uppemot 5 gånger, vilket är väldigt irriterande. Jag har påpekat detta för Telenor. De skyller alltid på samma saker: dåligt väder, att jag ska prova att byta rum, att jag bor för långt från masten, att jag ska skaffa en router i fönstret eller sitta nära fönstret osv... Tycker bara det är lustigt när jag redan har täckning och när jag bor i centrum... Varför fungerar det så dåligt?!
  • katalysator

Har du samma problem även på andra datorer, eller om du till exempel kopplar upp din dator med mobilen som modem? (Om du har Telenor som operatör även där). Jag har inte heller haft sådana problem som du beskriver, varken med separat modem eller med mobilen som dongel.

• slazh

För bredband hemma är det ofta bättre att välja ett fast bredband istället. Det är också skillnad på om man ansluter till 3G nätet eller det nyare 4G-mobilnätet. Det finns en massa saker som kan påverka det mobila bredbandet också som belastning i nätet, vart man befinner sig och så vidare. Ta gärna en titt på Telenors täckningskarta och se vad dom levererar där du bor också om du inte gjort det för på vissa ställen så är det kass hastigheter helt enkelt även om modemet visar bra signalstyrka. www.telenor.se/privat/kundservice/tackning-och-driftinfo/tackning/tackningskarta.html

Svar på tråden Telenor mobilt bredband suger?