• weasley

Konstant hungersug hela dagen, hjälp!

Har inte haft det här problemet förens idag. Är i vecka 18+0 idag, och hela dagen har jag känt en konstant och väldigt stark hungerskänsla, fast liksom liiite högre upp i magen än vanligt. Om jag dricker ett glas mjölk går det över i typ 5 minuter, men oavsett hur mycket jag äter så håller det i sig. Jag håller på att bli galen!
    Är även väldigt rapig, vet inte om det har ett samband eller inte dock..

Vad är det här, någon som känner igen sig? Tips på vad jag kan göra åt det?    

• Svar på tråden Konstant hungersug hela dagen, hjälp!
  • weasley

Brukar ha det ibland och det känns inte såhär. Kan ju hända att det är någon sorts intensivare form, men det känns inte som det brukar vid halsbränna i alla fall :/

• Lufsan

Låter som halsbränna då det går över när du dricker mjölk. Pröva novalucol. 

Men annars är det helt normalt att gå runt och vara mer eller mindre hungrig hela tiden. Det har jag varit hela tiden. Jag löser det med att äta lite hela tiden.   

En dag i sänder.
  • weasley

Kanske är det så enkelt ändå, hoppas verkligen det.

Hungrig har jag varit mycket innan i graviditeten, men här snackar vi extrema hungerskänslor sedan jag vaknade imorse, inte kul. Ska testa novalucol och se om det hjälper. Andra förslag mottages varmt!  

• weasley

Herregud vad fantastiskt (och tragiskt egentligen). Tvingade min stackars sambo att köra mig till affären för att handla Novalucol, tog en i bilen på vägen hem och nu börjar det kännas bättre. Det är så hemskt när man inte vet vad något är, men skönt att det är något enkelt och ofarligt.

Tack Lufsan och arianne03! :D 

• Lufsan
    weasley skrev 2012-10-01 21:59:33 följande:
    Herregud vad fantastiskt (och tragiskt egentligen). Tvingade min stackars sambo att köra mig till affären för att handla Novalucol, tog en i bilen på vägen hem och nu börjar det kännas bättre. Det är så hemskt när man inte vet vad något är, men skönt att det är något enkelt och ofarligt.

Tack Lufsan och arianne03! :D 
    =) Skönt att det släppte. Jag skulle inte kunna leva utan mina novalucol. =P. Får nästan lite panik när de håller på att ta slut =P
    En dag i sänder.
  • Lakritsglassen

har samma vissa dagar. det är bebisen som ska lägga på sig underhudsfett läste jag mig till.Därför känner magen sig hungrig hela tiden.Jag har löst det med att äta frukt och nötter-mandel blandning när det blir som jobbigast. Men annars drick mkt vatten så är magen full hela tiden.

själv väger jag lite mkt redan från början så bebisen får väldigt gärna ta av mitt fett ist för att jag äter mig till mättnad:)

Känns konstigt att vara hungrig hela tiden men det är bara bebisen som spökar:)

Lycka till..

Svar på tråden Konstant hungersug hela dagen, hjälp!