• MimmiSthlm

Stockholmare som har BF våren 2013

Hej! 

Jag har försökt hitta en tråd för blivande mammor som bor i Stockholm men utan resultat. Tänkte därför att jag skulle skapa en tråd själv, himla roligt om vi kan följas åt och vem vet - kanske hittar vi vänner för livet här :)

• Svar på tråden Stockholmare som har BF våren 2013
  • MimmiSthlm

Själv bor jag i Vasastan och har BF 20 mars enligt senaste UL (i samband med Kub-testet). 12 oktober är det dags för RUL så då får vi nog ett mer säkert datum. Om lillskrutten vill samarbeta kommer vi definitivt att ta reda på könet :)

• jajja80

Hej.
    Vad kul å grattis. Jag har letat efter trådar här men alla är redan så fulla.

Själv bor jag på södermalm och har bf 19 april. Ska på första ul nästa vecka på torsdag och göra kub testet. Så himla spännande och jag hoppas bara att allt är som det ska. Det är första barnet för mig och min sambo så allt är nytt å konstigt. Har inte mått så bra under nu under första trimestern men det ska väl förhoppningsvis vända snart.
    Jamen så spännande för er att se könet. Min sambo å jag har bestämmt oss för å vänta.. Om vi kan hålla oss när vi väl är där...   

• Angie08

Hej :)

Roligt att hitta en sån här tråd :)
    Jag har bf 26 mars och bor i nacka :)

Ska på rul 29 okt, känns som en evighet!
    Är i v 16 och mitt illamående vägrar ge med sig och halsbrännan är värre än någonsin, men det är ju totalt värt det i slutändan :)
    Första barnet för oss också, dock inte första graviditeten så det skapar ju lite oro. Men hoppas det ska gå hela vägen nu :)

• roro

tjenis!

från årstatrakten, väntar första barnet,
    gick precis in i vecka 17 och har bf 21a mars men har inte varit på rul än, måste vänta till 23e okt. veckorna går lååångsamt...
    mår fortfarande illa till och från och är obeskrivligt trött... 
    smygkollade på barnvagnar idag och längtan blev ännu större. börjar känna mig som en besatt gravid kvinna som inte kan tänka på annat än bebisar hahaha. :)

• fancypants

Hej! Här är en till stockholmare som har letat efter en sån här tråd! BF 25 mars och var på RUL i fredags då vi fick veta att det är en liten pojke som bor i min mage. Så mysigt!

Tänker ni andra ta reda på kön? Jag och sambo var så nyfikna så vi ville veta. :) Det lustiga är att precis alla har trott att vi ska få en pojke och så blev det så! Eller ja, min mamma måste ju såklart tycka tvärtemot alla så hon trodde på tjej... :D

• Hoppas 2012

Hej!

Väntar barn 26/2 och bor i Hägersten.
    Går in i v 22 på onsdag. Har varit på rul men vi vill inte kolla kön.

• Angie08

Är lite osäker men jag tror att vi ska kolla kön på rul om 1 vecka :) alla tror att det är en pojke i min mage också, förutom min pappa och kollega som tror på flicka :)
    Blir glad så länge allt ser bra ut :)

• fancypants

Det var verkligen skönt att se att allt såg bra ut! Men som sagt, på tok för nyfiken för att inte fråga! Men jag hade ingen önskan om kön, bara frisk bebis! :) blev förresten framflyttad (eller flyttad bakåt?) också, så nytt BF datum är 25/3.

Hur har ni det med hormonerna? Själv bröt jag nyss ihop inne på lindex för att jag missat att det bara var 14 dagars öppet köp på grejen jag ville lämna tillbaks och således inte fick lämna tillbaks. Rafsade åt mig koftan och gick gråtandes därifrån. I förra veckan grät jag på bussen på väg till jobbet när jag insåg att jag glömt min matlåda. Haha.

Svar på tråden Stockholmare som har BF våren 2013