• Mia7601

I väntan på IVF...

Hej! Jag hoppar också på här om det är ok. Jag och min man har varit på första besöket på rmc i malmö och väntar nu på att få komma på nästa besök för att planera ivf. Fy vad väntetiden är jobbig. Vi väntade 2,5 mån på första besöket och nu är det 4-5 mån tills nästa.

• Mia7601

Vid första besöket gick dom igenom våra prov som vi tidigare lämnat. Vi gjorde nya undersökningar och efter det togs beslut att erbjuda oss ivf. Så nu är det bara att vänta tills man blir kallad för att gå igenom hur behandlingen ska läggas upp. Jag fick dock veta att det blir ett långt protokoll för oss. Men just nu är det 4-5 mån väntetid tills vi får komma på nästa besök. Känns som om man bara går och väntar hela tiden.

• Mia7601

Hur funkar det med vårdgaranti? Blir man remitterad någon annanstans eller ska man få komma till där man är nu? Tack på förhand!

• Mia7601
    Strandhem skrev 2012-10-15 23:05:44 följande:
    Hej på er alla. Var på vårt planeringsmöte nu nere i Malmö i förra veckan. Börjar spraya i slutet av månaden för att nedregleras, tyvärr var där ont om tider för mitt äggplock så jag måste spraya i två extra veckor. Kommer bli jobbigt sägs det, svettningar och en massa andra klimakteriebesvär att vänta. Kanske mest synd om de som är mig nära Min man blev även rekommenderad att sluta snusa, vilket gör att han är på så sjukt dåligt humör. Suck. Men det känns härligt och spännande att det är på gång snart med IVF. Hoppas så på att det ska fungera.

Så spännande!!! Hoppas du inte får alltför mycket biverkningar. Hoppas vi får följa dig hör när du börjar spraya så vi vet vad vi har framför oss Skrattande. Stort lycka till!

• Mia7601
    isadora81 skrev 2012-10-18 10:53:00 följande:
    Nu är min remiss äntligen bedömd och jag har fått en tid för första besök hos CvL i Uppsala den 11 december. Så spännande!

Vad spännande Isadora81, hoppas ni kommer till fort så ni slipper denna jobbiga väntan. Lycka till!
  • Mia7601
    lykke11 skrev 2012-10-09 21:55:38 följande:
    Hoppar också in här. Min sambo och jag står i kö till ivf i Malmö (RMC). Dock är det 5 månaders väntetid och vi har bara varit med ett par veckor. Jag hoppas verkligen att ivf kommer funka för oss.

Hej! Har ni varit på första läkarbesöket ännu eller är det det ni väntar på? Vi har varit på första och nu väntar vi på ett nytt besök för möte av planering av behandlingen. Vi hade 2 månaders väntetid till första besöket och nu har vi 5 månader suck....
Svar på tråden I väntan på IVF...