missvan skrev 2012-10-12 00:59:35 följande:
Min fråga är lite om du är så emot maskiner o teknik, varför får hon ens sitta hemma med det? Fråga personalen istället och be dem visa dig hur de tänkt att arbeta med ipaden. Tror verkligen inte att hon sitter framför den länge eftersom en barngrupp oftast består av 15-20 barn. Sedan om den ipaden ny på avdelningen kan det också ta lite tid för personalen att hitta hur man använder den på rätt sätt. Jag var i början skeptisk till ipad, men inser mer och mer att det är i nuet vi lever och tekniken går framåt, i skolan kommer hon säkert att jobba med datorer samt ipads. Tror nog att din dotter får vara ute samt måla. Hon sitter säkert också med tråpussel och vanligt memory. På ipaden kan hon själv ta kort och göra ett eget memory, spela in ljud och skapa själv! Väldigt kreativt. På ipaden kan hon själv göra ett pärlplattsmönster som hon sedan kan skriva ut och sitta och pärla efter. Saker behöver inte bara vara svart eller vitt man kan kombinera.
ja precis det behöver itne vara svart eller vitt, det är det inte heller. men den tiden min dotter är på förskolan ska hon vara helt tillgänglig för aktivering ihop med andra barn ´dvs. inte sitta ensam med en ipad!
då ska hon sitta i en grupp där de får turas om, om nu måste sitta med den.
du har gått igenom en massa saker som jag svarat på tidigare i tråden. orkar inte dra upp det igen!