• DCarloz

fler ensamstående i skåne?

finns det fler pappor eller mammor som kanske vill fika och prata av sig lite om sina erfarenheter om hur det är att vara ensamstående. kanske gå i en park eller lekplats. är ensam varannan vecka med mina töser på 6 och 3år.

• Svar på tråden fler ensamstående i skåne?
  • Kävlingetjej

Här är jag,känner också det behovet!har en dotter på 3år och en son på 1,5...själv är jag 29...

• DCarloz

jo det är tuft. mkt fart o fläkt men oj va kul jag har det med dem. känner mig glad o stolt när de är med en och när tiden för överlämning närmar sig får man ont i själen. saknaden börjar redan då och det blir så ensamt varannan vecka. men samtidigt får man lite mer gjort den veckan hur har du haft det i veckan?

• Kävlingetjej

Ja precis så känner jag också,visst man behöver tid själv också,man kan imte vara förälder hela tiden..har haft barnen veckan som varit så det har varit full rulle,lämnade på dagis imorse och kommer hem till tom lgh n.... Jag försöker boka upp mig så mkt so. möjligt då jag är själv,träna,träffa kompisar tvätta,städa....vad gör du då du inte har barnen?

• DCarloz

usch ja jag känner igen det. lämnar och hämtar barnen om måndagar. och den måndag man lämnat dem för veckan och kommer hem på kvällen är det så tyst. men mitt sinne kan fortfarande höra tjejernas röster och spring i lägenheten. jag gör precis som du, den veckan jag e ledig, som nu, försöker hinna med saker som handla mat, träna, träffa kompisar,tvätta och fixa i rummen. men det känns ändå ensamt ibland.

• Kävlingetjej

Ja det gör det verkligen!sån jättekontrast... Var i skåne bor du förresten?jag bor i furulund,utanför lund...

• Loriyana

Hej, jag är ensamstående med min femåriga dotter. Bor i Malmö. Men känner mig aldrig ensam eftersom jag har henne på heltid. Ibland saknar man vuxenkontakt givetvis, men samtidigt känns det svårt att hinna med eftersom man jobbar + tar hand om barnet. Avundas ibland er som får barnledigt ibland och kan gå på gym och hänga med kompisar och annat. Själv är jag alltid hemma *suck*

• OliviaViktor

Hej på er =) jag ska flytta ner till Malmö om några veckor och är ensamstående till min prins på 9 månader. Vi är helt ensamma förutom min mamma. Skulle vara guld värt att träffa jämlika att ses och umgås med!

• DCarloz
    Kävlingetjej skrev 2012-10-14 22:38:08 följande:
    Aha,va trevligt!

Kävlingetjej skrev 2012-10-14 22:38:08 följande:
    Aha,va trevligt!

jo men det finns inte så makt grön mor. här. men fina parker. har hämta upp mina små igår. så kul och skönt. tycker om när de kommer springande mot mig av lycka. så denna vecka är det fullt öster med matlagning, lekar och ut på promenad. måste kolla upp lite kläder o leksaker på kompisar o blocket. julen är snart här och som ensam får man ha längre tid på sig med tanke på den styrande ekonomin. det är tufft! men jag håller humöret uppe ändå :) hur är allt med dig?
  • DCarloz
    OliviaViktor skrev 2012-10-16 00:31:03 följande:
    Hej på er =) jag ska flytta ner till Malmö om några veckor och är ensamstående till min prins på 9 månader. Vi är helt ensamma förutom min mamma. Skulle vara guld värt att träffa jämlika att ses och umgås med!

hej vart i Malmö ska du flytta? här finns många fina parker och vandra i. och lite olika kullar att åka pulka och fika vid nu när vintern börjar närma sig.
  • OliviaViktor
    DCarloz skrev 2012-10-16 08:48:14 följande:

hej vart i Malmö ska du flytta? här finns många fina parker och vandra i. och lite olika kullar att åka pulka och fika vid nu när vintern börjar närma sig.

vad mysigt det låter :)  Jag ska flytta hem till min mamma med min son för vi behöver stöttning. Hon bor nära mobilia, i ett ganska dåligt område tydligen, men vi letar nytt så fort hon får sålt.Det låter som att du är ensamstående till flera barn??  
  • OliviaViktor

Sorry, nu såg jag att du skrivit två flickor =) vad roligt, en del att sätta sig in i som kille med kan jag tänka mig med alla tjejgrejer osv. haah

• adaeze

Jag är också ensamstående, har två barn, ena är 3 år och andra är 9,5 månader. Har yngsta på heltid och den äldre sover hos sin pappa 1-2 gånger i veckan

• OliviaViktor
    adaeze skrev 2012-10-17 00:23:15 följande:
    Jag är också ensamstående, har två barn, ena är 3 år och andra är 9,5 månader. Har yngsta på heltid och den äldre sover hos sin pappa 1-2 gånger i veckan

När är din bebis född? :) Min bebis är född 7 januari detta år... inte långt ifrån kanske?
  • adaeze
    OliviaViktor skrev 2012-10-17 00:29:52 följande:

När är din bebis född? :) Min bebis är född 7 januari detta år... inte långt ifrån kanske?
    Nej min är född bara 9 dagar före då tror jag, han är född 29e december
  • DCarloz
    OliviaViktor skrev 2012-10-17 00:17:08 följande:
    vad mysigt det låter :)  Jag ska flytta hem till min mamma med min son för vi behöver stöttning. Hon bor nära mobilia, i ett ganska dåligt område tydligen, men vi letar nytt så fort hon får sålt.Det låter som att du är ensamstående till flera barn??  

jo jag känner till det omr. men tycker själv att det är lite liv överallt i stan. jag bor själv i centrum och där är livat med. men barnen anpassar sig ganska bra. ja jag har fått höra det att flickor kan bli tufft. men man får ta det som det kommer. visst där är mkt "tjej saker" man får göra som flätor , hästsvans, klänningar och dyligt. men det är kul och jag älskar göra de fina ( eller försöker så gott jag kan ) och blir så glad när man får höra att man " lyckats fast jag e kille". nu till helgen blir det lite att baka saltenas, typ latinamerikansk pirog, fast godare ,). kan nog va kul för dem att kladda o baka. vad är det för stöttning ni behöver?
  • Clear1

Jag bor i Malmö med en liten tjej som är ett och ett halvt år... Är ensam mamma på heltid och har alltid varit.

Älskar min lilla tjej mer än allt annat men saknar såklart andra vuxna i mitt liv.. Men mellan jobb och tjejen och plugget vid sidan, blir det inte mycket tid över att träffa nya kompisar och andra i samma situation.. 

Hade gärna träffat andra ensamstående, i parken, på en fika eller var som..

Svar på tråden fler ensamstående i skåne?