• flippan3

Äger ni en mattpiska?

Jag har alltid piskat mina mattor, men det verkar som att färre och färre gör det, och att det numera inte är självklart att en mattpiskare finns i städskåpet hos folk. Hur är det hos er, har ni mattpiskare, och hur ofta piskar ni era mattor?

• Svar på tråden Äger ni en mattpiska?
  • NextUp

Vi äger ingen mattpiska och har aldrig piskat våra mattor.

• katalysator

Faktiskt inte, jag brukar bara skaka mina mattor. Det finns faktiskt inte ens en mattpiskarställning nära mitt hus Tungan ute

• missmadde

Nej, har ingen egen. Försöker bara ha mattor som man kan tvätta, och har inte så många mattor heller.

• Hannah76

Nej. Vi dammsuger och skakar våra mattor. På vintern lägger vi ut dom på snön. Har även hänt att vi hyrt maskin för att rengöra dom.

• AMC80

Jajamen, jag piskar mattorna. Några ggr per år blir det.

• astrida
    AMC80 skrev 2012-10-02 12:48:20 följande:
    Jajamen, jag piskar mattorna. Några ggr per år blir det.

Man får ju ur sig lite aggressioner också:)
  • nozpa

Nej någon sådan äger jag ej. Har ingen mattställning heller. Tvivlar dock på att jag skulle piska mattorna. Dom skakas, dammsugs, tvättas och läggs ut när det är minusgrader. Har typ 2 mattor.

• MaryCaroline

Nej har nog aldrig ägt någon faktiskt... Det är inte överallt det ens finns kvar piskställningar, det gör det tex inte här där jag bor nu. Jag dammsuger mattorna och ibland skakar jag av dem över balkongräcket... Det sistnämnda ska man väl kanske egentligen inte ens göra heller med tanke på att det finns balkong under... :P :)

• Annelie 76

Ja, jag har en mattpiska men den används aldrig. Jag har inga mattor som ska piskas nämligen...

Svar på tråden Äger ni en mattpiska?