Anställd på Max, hur får du din lön?
Har fått jobb på Max, heltid med 6 månaders provanställning som vanligt.
Men jag undrar om man får måndadslön eller timlön? Eftersläpande eller inte?
Har fått jobb på Max, heltid med 6 månaders provanställning som vanligt.
Men jag undrar om man får måndadslön eller timlön? Eftersläpande eller inte?
Har du inte fått ett anställningsavtal? Där ska det stå om du har månadslön eller timlön och hur mycket den är. Timlön brukar betalas ut månaden efter och månadslön i innevarande månad. Jag tycker du ska ringa till din arbetsgivare och fråga om något är oklart inget konstigt med det. Lycka till med nya jobbet
Jag har inte fått avtalet än och var mest nyfiken! När jag jobbade som resturangbiträde för många år sen var det timlön, nu ska jag bli chefsassistent och tänkte att lönen kanske ser annorlunda ut då. Tack för ditt svar :)
Är du anställd som restaurangbiträde? I sånt fall har du timlön enligt gällande kollektivavtal. Jag minns inte riktigt vad det ligger på, lönen har höjts något nyligen. Det beror lite på hur gammal du är också.
Lönen betalas ut månaden efter att man arbetat, dvs alla timmar du arbetat i september får du utbetalt den 15 oktober. Om den 15:e infaller på en lördag eller söndag får man lön vardagen innan, dvs fredag, samma gäller med röda dagar.
Ska du bli restaurangchefsassistent? Det är också timlön som gäller då, endast högre chefer har månadslön
Om du fått jobbet har du väl kommit överens om en lön? Då borde du ju veta om ni pratade timlön eller månadslön.
Har kollat upp det nu, timlönen ligger på 115,70 kr. Som trainee har man ca 3 kr/timmen som lönetillägg och som assistent ca 6 kr.
Förlåt, verkar vara 108 kr/timmen. http://www.hrf.net/din-lon
Du ska börja arbeta men vet inte ens vilken lön eller löneform du har???
Och sen har inte restaurangen öppnat ännu, antar att du ska utbildas på en annan restaurang?
*lite koll ska det stå..