Anonym (inte så säker) skrev 2012-11-30 13:35:03 följande:
Jag tror inte vi kommer så långt i diskussionen mer, men min poäng är fortfarande att du skriver att "samtliga statliga organisationer" har extern rekrytering. Jag visar att vissa inte har det (vilket motbevisar ditt påstående). Du skriver att det är "ytterst sällan" kursadministratörer har mer än gymnasieexamen. Jag ser varje dag att en stor andel på ett stort universitet har mer (vilket motbevisar ditt påstående). Jag generaliserar inte på något sätt. Jag hänvisar bara till enskilda fall, och enskilda fall motbevisar "samtliga" och många enskilda fall motbevisar "ytterst sällan".
Jag trodde att vi deltog i en diskussion om svårigheten att få arbete idag trots utbildning, och som försvåras pga av dysfunktionella söktjänster, inte att pröva om varje påstående kan beläggas vetenskapligt till 100 procent .
Du kallar i ett inlägg ditt universitet för myndighet och då förstår jag att du inte känner till definitionen på vad en myndighet är
Vanliga arbeten på universiteten söks via söksajter inte direkt på insitutionerna.
Samtliga arbeten (ett 100-tal) min man har sökt inom den statliga/kommunala sfären har han varit tvingat att söka via externa söktjänster. Att påstå att jag inte talar sanning i detta är kränkande. Om en institution på Uppsala Universitet söker en forskare inom ett specifikt område är det självklart att det sker internt. Men det är inte dessa tjänster jag har avsett och det vet du.
Jag tror att det var en öm tå jag trampade på när jag skrev att de flesta lärare inte heller har mer än kandidat eller magisterexamen....Mot det påståendet kan du inte motbevisa mig, om det nu är det vi skall hålla på med