Inlägg från: Anonym (äcklad) |Visa alla inlägg
  • Anonym (äcklad)

    Stånd

    Anonym (Hm) skrev 2012-10-02 14:33:50 följande:
    Näe men om han vill så finns det säkert hjälpa att få. Ja det är ju lite skillnad på att prata om sina bajskorvar och att få stånd när man har barn i knät, speciellt om ens sambo blir äcklad och sur.

    Ja, bajskorvarna kanske var en dålig jämförelse. Men han kan tex säga att han tycker att mina bröst är lite för små, jag kan berätta om mina hemorrojder, jag har i flera månader smörjt in hans kondylomvårtor när vi ganska nyligt blivit tillsammans, jag klipper hans tånaglar. Det finns inte direkt något att skämmas över i vårt förhållande, och jag blev inte sur. Det var han som blev det.
  • Anonym (äcklad)
    Anonym (Hm) skrev 2012-10-02 14:42:28 följande:
    Det du just rabbla upp är fortfarande inget att jämföra det där med. Tycker det är konstgt att du inte vet om att dina smbo är känslig för beröring.

    Okej, men då vet jag inte vad jag ska jämföra med. Tyckte bara det var konstigt att han blev sur. Jag sa aldrig att jag äcklades av det men han kände väl på sej det. Jag sa typ: Varför får du stånd? Kan du inte flytta upp honom/henne en bit så hon/han inte kommer åt?
  • Anonym (äcklad)
    viseversa skrev 2012-10-02 14:48:46 följande:
    Ts jag tror INTE han är pedofil! Ibland gör kroppen lite som den vill! En man kan få stånd utan att bra det minsta upphetsad!

    Nej det tror inte jag heller, nämnde pedofili i TS eftersom att han kanske tror att jag trodde det eller något dör jag är inte det minsta rädd för det. Jag vet ju att de kan få stånd utan att bli upphetsade men trodde det gällde mest unga killar typ i tonåren. Och just att han påstår att han inte alls är känslig utan det blir så för alla. Men jag har som sagt aldrig märkt något när manliga släktingar eller bekanta lekt med barnen på samma sätt.
  • Anonym (äcklad)
    Anonym (Hm) skrev 2012-10-02 14:42:28 följande:
    Det du just rabbla upp är fortfarande inget att jämföra det där med. Tycker det är konstgt att du inte vet om att dina smbo är känslig för beröring.

    Varför är det konstigt? Det är ju i och med barnen jag har märkt det. vilket han påstår inte stämmer.
  • Anonym (äcklad)
    Anonym (Hm) skrev 2012-10-02 14:59:12 följande:
    Så han har inte annars lätt för att få stånd?

    Inte lättare än någon annan jag varit med i alla fall.
  • Anonym (äcklad)
    Anonym (Hm) skrev 2012-10-02 15:03:06 följande:
    Okey, men om du inte misstänker att han är pedofil så är det ju ingen fara i vilket fall. Sånt kan ske som sagt.

    Nä, jag ser det inte som något problem i det stora hela, bara undrade om det verkligen var så för "alla". Och jag ska inte visa för honom att jag tycker att det är äckligt, eller det gör jag inte, vi har ju haft barn i några år och det var länge sedan jag påpekade det där, blev bara för några dagar sedan då jag sa att han kanske kunde flytta upp barnet en bit och han blev lite småsur igen.. Säger annars inget om det.
  • Anonym (äcklad)
    Anonym (Hm) skrev 2012-10-02 15:25:48 följande:
    Så bra då =) Fast då hade du kunnat skrivit tråden på ett helt annat sätt. Tex "Hur känsliga kan vissa män vara?"

    Jo, fast de kan väl vara hur känsliga som helst men hur vanligt är det är män är så pass känsliga ville jag veta. För jag tror inte det är direkt vanligt men enl honom är det så för "alla"
  • Anonym (äcklad)
    Anonym skrev 2012-10-02 16:01:22 följande:
    Haha, vilket skitsnack. Kolla upp? Och säga vad? "Min kuk blir lite hård när den vidrörs"? 
    Kolla upp behövs kanske inte men just det där att han blir hård när den vidrörs, den borde ju bli det så fort jag rör vid den och det blir den ju inte.
  • Anonym (äcklad)
    CMM skrev 2012-10-02 16:28:18 följande:
    Hur definierar vi "stånd" i den här tråden? För om man menar att kuken går till något sorts läge nära max i hårdhet och storlek är det givetvis en annan sak än om den bara reagerar och blir lite större och hårdare, vilket ofta är brukligt även vid oavsiktliga beröringar.
    Den blir ordentligt hård..
  • Anonym (äcklad)
    Anonym (puckon?) skrev 2012-10-02 19:53:24 följande:
    Men är ni puckon allihopa eller? Jag fick även (och kan än idag få) stånd av att min dotter låg och sparkade mig på skrevet eller liknande. fel som det känns betyder det väll ingenting. När mitt stånd går upp har jag extremt svårt att få ner det till störst del pga att när den växer så blir det helt plötsligt extremt trång i byxan och då är det konstant tryck mot skrevet vilket gör det svårare för ståndet att gå ner. Jag är en vuxen person som än idag kan få stånd bara av att åka på en för stor vägbula vid fel tillfälle och när det börjar kan jag intefå det att sluta, utan får i regel sitta kvar i bilen tills den går ner. Så har jag haft det sedan tonåren och det har aldrig gått över. Det räcker ibland med att frugan drar handen snabbt över mitt skrev för att "sätta igång" processen och jag kan säga att samma process antagligen skulle sätta igång om en 70-årig gammal äcklig gubbe tog mig på skrevet. Jag har helt seriöst fått lite halvresning på jobbet bara av att chefen skämtsamt "snärtat" mig på penis och hade det vart en kvinna kan det vid tillfällen hända bara dem tar på valfri del av min kropp. Tror ni själv att jag tycker att det är kul att få resning på jobbet? eller sitta i bilen i 10-15 minuter ibland när man har brottom? NEJ, jag kan inte kontrollera det.

    Dem ända gångerna då detta tycks dämpas är när jag har regelbundet sex minst en gång per dag med frugan, vilket vi inte har haft sedan dagen hon plussade.  

    Okej, men då har du alltså ovanligt lätt att få stånd verkar det som. Så pass lätt går det inte för min sambo, i så fall hade jag ju märkt det tidigare och inte blivit ett dugg förvånad.
  • Anonym (äcklad)

    Åh, det blev lite hetsigt i tråden, ångrar nästan att jag startade den för nu mår jag bara sämre :( Både av er som tycker att jag är dumi huvudet som undrar över det här och även ni som ser det som sjukt och att han typ är störd :( Vet inte riktigt vad jag vill med tråden längre, tänker inte prata med honom om det i alla fall.

  • Anonym (äcklad)
    Anonym (puckon?) skrev 2012-10-02 20:40:36 följande:
    Jag har väldigt lätt vid fysisk beröring av andra personer, ja. Men det här med bilar händer inte allt för ofta, jag tog bara det som exempel för att förklara att man inte kan "vilja" ner ett stånd och för att klargöra att även andra saker än att ha någon ta på en kan sätta igång det. I regel när jag snabbt får stånd när någon tar på mig så är det när jag inte förväntar mig det. Tex kvinnorna på jobbet kan vara lite hands on, och vi snackar alltså inte om några skönheter och kvinnor som är äldre än min mamma, och bara av att jag inte alls förväntat mig det kan reaktionen ske, samma med män, trots att inga sexuella attraktioner gentemot dem finns.

    Du borde säga åt tanterna att lägga av för det är ju faktiskt sexuella trakaserier..
  • Anonym (äcklad)

    Anonym (puckad?) Det var typ inlägg som dina jag hoppats på.. hur skulle du ta det om din fru påpekade att du får stånd när du leker med barnen? jag hade väntat mej att sambon skulle säga typ: jag vet, det är jättejobbigt men kan inte hjälpa det. så jag tyckte bara reaktionen att bli sur varkonstig..

  • Anonym (äcklad)

    Kan det vara något med att tranpandet/sparkandet är skönt för honom så att det blir så? Eftersom att det inte räcker med att jag lägger handen där.. Eller någon gång har det väl räckt fast då har det ju varit sexuellt.. Hur som helst vet jag att även om han nu mot förmodan skulle ha några förbjudna känslor så skulle han ALDRIG någonsing begå några övergrepp och det vet jag med säkerhet så det är jag inte orolig för..

  • Anonym (äcklad)
    Anonym skrev 2012-10-02 21:31:18 följande:
    Han som säger att han är än Hm tjej är samma person,som tycker att det blir alla. Klart att det kan kan finnas men att säga att det är vanligt är inte sant. Gå på din känsla

    är du säker? ja jag får göra det..
  • Anonym (äcklad)
    Anonym skrev 2012-10-02 21:36:04 följande:
    TACK!

    Det är som sagt inte det att det hänt som är konstigt.
    Det är sättet han hanterar det på som är konstigt. Att han skyller på att det är fullt normalt (fast det inte är det) samt att han låter det fortgå. 

    ja det var just reaktionen jag inte väntat mej, som jag tidigare skrev.. nu har det inte hänt sen sist jag sa något, i alla fall inte då jag sett det. han kanske börjar hålla på ett annat sätt. Fast jag är ju inte i samma rum 24/7.

  • Anonym (äcklad)
    HäxanSurtant skrev 2012-10-03 09:16:51 följande:
    Fram till hit tyckte jag inte att det var något konstigt alls, det är så olika hur man reagerar vid berörning.

    Men just den här meningen bugga min hjärna.

    Han blir ordentligt hård om barnen råkar röra vid honom, men reagerar inte när du rör vid honom, korrekt uppfattat?

    Ja alltså ibland blir han ju hård bara jag lägger handen där men då är det ju för att han blir upphetsad. Barnen måste ju röra på sej för att han ska bli hård, alltså trampa, sparka, "hoppa". Eller det är bara när de varit små, typ spädbarn, har ett nu. När de blir större gör det väl bara ont istället då de blir starkare och hårdhäntare.
  • Anonym (äcklad)

    Jag ska gå på min magkänsla när det gäller det här och den säger mej att det råkar bli skönt för honom när barnen kommer åt och inget mer. Han håller ju oftast för handen när det händer. Jag känner honom tillräckligt väl för att veta att även om han skulle ha några förbjudna tankar skulle det absolut aldrig gå över till gärningar. Sen är jag säker på att han skulle söka hjälp om det vore så att han kände något sådant. Det jag tyckte var konstigt var hans reaktion när jag påpekade det men det kan ju bero på att han trodde att jag menade att han skulle vara pedofil eller något sådant. Händer det igen (troligtvis) ska jag säga hur jag känner och be honom att kanske flytta upp barnet. Flyttar han barnet direkt så tänker jag inte nämna något.  

Svar på tråden Stånd