• Anonym (CA)

Konstigt blåmärke på låret..

Jag har fått ett konstigt blåmärke på utsidan av låret.
    Det är ca 2,5-3cm i diameter och har en vit fläck i mitten, fläcken är kanske 0,5cm i diameter..

Någon som vet vad det kan vara?
    Har någon haft ett liknande? Vad gjorde ni?    

Har även på samma ben men på insida underben, en prick, som ett blåmärke. Pricken är några millimeter i diam.
    Och på undersidan (utsidan) av foten på samma sida har jag ett område som ömmar och är lite domnat på samma gång.. kan detta ha med det andra att göra?  

• Svar på tråden Konstigt blåmärke på låret..
  • Anonym (CA)

Ingen som har en gissning?

• Anonym

Mitt var borrelia, vitt i mitten och blått omkring.

• Nordsaga

Borrelia.

Ska testas omedelbart på VC.

• Anonym (CA)
    Anonym skrev 2012-10-03 19:05:30 följande:
    Mitt var borrelia, vitt i mitten och blått omkring.
    Men hjälp! :O
    Hur såg det ut? Vill du berätta mer detaljerat? Hade du flera symtom på det? (vilka det nu kan vara..) 
  • Core
    Anonym (CA) skrev 2012-10-03 19:12:09 följande:
    Men hjälp! :O
    Hur såg det ut? Vill du berätta mer detaljerat? Hade du flera symtom på det? (vilka det nu kan vara..) 

Det var jag som var anonym, symptom ja du, jag har haft borrelia sen juni, jag har haft ont i nacken, feber då och då bara, inget uttalat förutom att jag fick halva ansiktet förlamat men det får ju inte alla.

Jag avslutade antibiotikakuren idag typ, jag har en bild på hur det såg ut mitt satt på foten. Ska leta fram den så kan du få se men det var som sagt inte klassiskt rött utan blålila typ, men bilden visar inte så bra att det var vitt i mitten. Fästingen satt mindre än en dag och var helt liten och färsk när jag tog den! 
Svar på tråden Konstigt blåmärke på låret..