• Anonym (:()

44-årig vuxen son vägrar flytta hemifrån

Jag undrar om ni möjligen har några goda råd att ge om hur man får en vän att inse att hon måste se till att kicka ut sin son?
     Hon är pensionär och bor ihop med sin make. Deras son är 44 år gammal, har fast inkomst, och en ganska god sådan... Han betalar ingen hyra hemma och vägrar att flytta. Han har även en drygt ettårigt barn ihop med sin flickvän, och även de bor där periodvis, när de inte bor hemma i HENNES mors källare!
    Inget av de äldre föräldraparen har någon som helst skyldighet att stå för bostad åt de "unga tu" och deras bebis. 

• Svar på tråden 44-årig vuxen son vägrar flytta hemifrån
  • Anonym (M)

Hon kan kontakta Kronofogden och höra om detta räknas som ett fall där de kan hjälpa till att vräka sonen.

• Anonym (Jussie)

Men du - är det ngt fel på dem? Alltså, det låter inte ok. Klart att det kan bli så att en vuxen son bor kvar hemma. Men nu har han tjej OCH barn! Är det ngt konstigt med karln?

Förstår att du vill stötta föräldrarna i detta, är ju på tiden att han blir vuxen och skaffar eget boende. Men jag har inga råd att ge dig. Tyvärr.  

• Anonym

Vill väninnan att sonen ska flytta ut eller är det du ts som vill det?

• Whitetrash86
    Anonym skrev 2012-10-02 20:02:19 följande:
    Vill väninnan att sonen ska flytta ut eller är det du ts som vill det?
    Tänkte det samma, det finns ju dom familjer som INTE vill skiljas åt och bo ifrån varandra.

Så är det din väninna som vill ha ut sonen eller du som tycker att sonen inte borde bo med mamma och pappa som 44åring?

Hon vill att han skall ut.. Men så fort hon tar upp det med honom så blir han tjurig och skriker, slänger igen dörrar, springer ut till bilen och drar iväg som en fartdåre... Ibland kan man tro att spädbarnet är äldre än sin far. :( min vännina orkar helt enkelt inte tjata på honom.

• Anonym (ooo)

Be henne kontakta polisen och fråga. Hon borde lätt kunna ge honom skriftligt "uppsägning" att om tre månader skall han vara ute ur huset. Kanske använda sig av en delgivningsman (heter det så) så har hon papper på att infon gått fram till honom! Samma dag det gått tre månader skall de byta lås på huset! Jesus. Jag är själv 41 och fattar ingenting, egentligen allra minst föräldrarna som inte kickat ut honom tidigare.

• Anonym

Vad anser tjejens päron där de också bor?

• Anonym

Men är väl bara att dom packar ihop hans saker o ställer ut dom o kräver nyckeln tillbaka,en vuxen karl ska väl ändå klara sig själv o inte snylta på föräldrarna.Men antar dom själva har skämt bort han ingen normal person bor hemma i den åldern.

• Queenie70
    Anonym (:() skrev 2012-10-16 13:00:23 följande:
    Hon vill att han skall ut.. Men så fort hon tar upp det med honom så blir han tjurig och skriker, slänger igen dörrar, springer ut till bilen och drar iväg som en fartdåre... Ibland kan man tro att spädbarnet är äldre än sin far. :( min vännina orkar helt enkelt inte tjata på honom.

Då får hon som vuxen människa faktiskt ta ansvar för det själv. Låter som äpplet inte faller långt ifrån päronträdet där måste jag säga.

Nä, äpplet har nog inte fallit långt från päronträdet... Hon kommer aldrig tillkalla polis, gå till kronofogden eller något sådant för att få ut honom. Hon försöker "gnälla" ut honom. Vilket inte fungerar. Det kanske inte finns något annat att göra utom att låta dom hållas... Så småningom blir barnet större och kommer att behöva mer utrymme, kanske föräldrarna fattar galoppen då. :(

• sextiotalist

Hon verkar inte vilja hela vägen ut. En sak som hon skulle kunna göra är att de helt enkelt flyttar till en lagom liten lägenhet, nej de behöver inte sälja huset, de hyr ut det ett år eller två.

Annars kanske huset är i behov av totalrenovering, det är också ett tips, de kan börja renovera, det kan vara värt omaket med springande hantverkare (ja, de skall börja klockan 7 med bilningsmaskin helst eller en slagborr). De gör det helt enkelt obekvämt att bo där.

Ingen dusch, det går att springa till badhuset, ingen spis, det går att fixa hämtmat.    

Svar på tråden 44-årig vuxen son vägrar flytta hemifrån