• Dohgon

Övergång från spjäl till barnsäng, hjälp

Vi har två små underbara killar som börjar växa ifrån oss. De fyller två i januari. 
    Än så länge sover de bra i sina spjälsängar, men kommer på fredag köpa barnsängar istället då jag vet det när som helst kan ändras och de börjar klättra ur.

Vilken ålder bytte ni till barnsäng? Bytte ni redan innan barnet klättrade ur själv eller väntade ni tills de klarade det själva? Har ni några bra tips för övergångsperioden?

Jag funderade på att ställa in sängarna ganska snart så de får bekanta sig med dem men avvakta med att de skall få sova i dem. 

• Svar på tråden Övergång från spjäl till barnsäng, hjälp
  • Dohgon

sant som ni säger att det kanske är bättre med "vuxensängar" men jag är frälst i Mammut serien från Ikea så det får bli den i hela barnrummet och hämtar lasset på fredag.
    Fick inte chansen att göra i ordning ett ordentligt barnrum när de föddes pga komplikationer i graviditet och sen ingen ork. nu bor vi i hus så nu skall det banne mej göras i ordning riktigt mysigt och fint och det kliar i fingrarna på mig =)

Men tack för alla tips. tänkte även att när de väl sover i de riktiga sängarna ändå ha var spjälsängarna ett tag så de se ratt de finns kvar =)

Svar på tråden Övergång från spjäl till barnsäng, hjälp