• Apopan

Byta bajsblöja

Skötbord i badrummet.
    Om bandet är kletigt så blir det till att badda och tvätta av i handfatet eller duschen. Om det är hårt så tar jag och blöter en tvättlapp eller papper med pyttelite parfymfri tvål för att sedan ta med bara vatten och sedan torka torrt.
    Blöjan viker jag ihop och lägget i en liten papperskorg med lock, vilken vi tömmer varje kväll... Smart det där med hundbajspåsarna dock, det har vi alltid ett överflöd av hemma ju!

• Apopan

bandet: barnet, iphonen tyckte fel :P

Och som svar på två frågor angående att tvätta i handfatet:
    Min son är tio månader och är inte stormförtjust i vatten (bättre nu än förr) och är van att bli baddas i vatten. Tar alltid honom till kran när han har ätit t.ex istället för att syssla med våtservetter, papper osv. Är lite miljötänk från vår sida. Så en kan hålla honom lite hur som, han håller sig lugn och är sammarbetsvillig.

Handfatet görs rent med såpa som alltid står vid kanten, och så görs en ordentligare rengöring någon gång i veckan. Har aldrig varit ett problem med skitigt handfat eller ont om tid att göra rent efter varje gång, speciellt inte nu när han är äldre. Det mesta hamnar ju direkt ner i avloppet också, en får ju ta bort den där grejen innan som täcker för utloppet (vad den nu heter)

Svar på tråden Byta bajsblöja