• Antilopen

Byta bajsblöja

Jag gillar inte att byta bajsblöjor så min 1-åring har bajsat på toa sedan han var 6 månader. När han har bajsat klart tvättar jag honom under kranen. Han hänger på min högra underarm och så tvättar jag lilla rumpan med min vänsterhand, går på 5 sek. Sedan sätter jag på ny blöja på golvet, sängen eller soffan. Äger inte heller något skötbord och har aldrig saknat det! Tycker inte det är äckligt att tvätta rumpan i handfatet eller badkaret, jag sköljer bort ev. bajsrester och skrubbar med såpa ett par gånger i veckan.

• Antilopen
    Antilopen skrev 2012-10-03 22:54:46 följande:
    Äger inte heller något skötbord och har aldrig saknat det!

Hoppsan, nu ljög jag. Hade faktiskt en skötbädd på diskbänken ett tag när sonen var liten plutt. Men jag var inte så förtjust i att byta där. En dag slängde min man skötbädden för han tyckte den var i vägen, och jag märkte inte att den var borta förrän flera månader senare, haha!
  • Antilopen
    FlitigaLis skrev 2012-10-04 07:00:14 följande:
    Jag är helt imponerad över ni som får de att bajsa i potta eller på toaletten när de är så små. Min son är åtta månader och han bajsar ALLTID när han äter middag. Dessutom kan han inte sitta utan stöd så att sätta han på pottan är omöjligt

Om du vill prova låta din som gå på toaletten så har du ju bästa utgångsläget nu eftersom du vet när din son brukar bajsa Sätt honom på toa innan eller direkt efter middagen, eller mitt i om han verkar vara på väg att bajsa. Det var så jag började; sonen bajsade alltid efter sömn så då satte jag honom på toa direkt när han vaknade. Sen får man hålla utkik efter signaler, frånvarande blick och en liten prutt brukar betyda att han behöver sättas på toa, haha Jag har inte haft potta, bara satt honom på toaringen och hållit honom under armarna.
Svar på tråden Byta bajsblöja