AsterA skrev 2012-12-05 11:48:40 följande:
Vi kom aldrig iväg till kliniken idag. Vi hade vår tid för en timme sen. Ringde och ringde men fick inget svar. Till slut googlade maken på vår läkares namn och fick upp ett nummer och ringde. Så vi fick ta allt via telefon.
Makens prover såg bra ut! Mina också förutom TSH som var aningen högt. Låg på 3,5 och ska tydligen helst ligga på 2,5 om man ska bli gravid. Så jag fick Levaxin utskrivet som jag ska ta. Efter 4 veckor ska jag ta ett blodprov för att se om TSH sjunkit. Sedan skrev hon även ut en enkeldos Pergotime som jag ska ta från CD2. På CD11-13 ska jag gå på vul för att se om det har blivit någon follikeltillväxt. I samband med det besöket ska vi även diskutera IVF och min gissning är att hon skickar iväg remiss till IVF då.
Så nu närmast ska jag vänta och se om mensen dyker upp (tror inte det pga PCOn). Dyker den inte upp innan den 18:e december så ska jag ta graviditetstest. Är den negativ ska jag börja äta Provera för att starta mensen. Så skönt att det äntligen händer något.
Skönt att ni kunde ta det via telefon!
Okej, TSH (sköldkörteln) är inte att leka med. När du väl blir gravid måste du gå på täta kontroller eftersom prodktionen i sköldkörteln beter sig annorlunda då, var nog med det eftersom fostret utsätts för massa risker annars. (Inte meningen att vara påflugen, men jag har ju drabbats av en sköldkörtelsjukdom och har läst på om riskerna).