Inlägg från: BymBym |Visa alla inlägg
  • BymBym

Hur stor var den största spindel ni har slagit ihjäl?

LindaEfraim skrev 2012-10-03 16:54:11 följande:
    De brukar vara runt 5-6cm och håller till här hemma i vårt hus. De äckliga asen!
    Jag skriker så högt att de reser på fram benen som är en attack ställning och står helt blickstilla. Sedan slår jag ihjäl dom med en sko, sopkvast, eller annat som jag har tillgång till. För två veckor sedan skulle jag krossa en som gick i vårt bio rum med ett glas men då sprang den mot mig. Jag skrek som en skata och min dotter på 17 år asgarva.
    Förlåt, men detta gjorde min kväll!
  • BymBym

Blackmolly - för det mesta låter vi dem vara men ibland går jag ner och krigar

• BymBym

Det blir att man krigar när man städar, då kommer de fram. Då slår jag dem med sopkvasten samtidigt som jag utför lite krigsrop

• BymBym

Ekofriend - skrev tidigare att jag låter de flesta vara. Men ibland så krigar jag mot dem, och då ska de dö. Har tillräckligt i källaren i alla fall

• BymBym
    jag låter nog värre än vad jag är. Är rätt snäll. Men ibland blir det bara för mycket med alla spindlar. Det är ju ingen inredd källare så de trivs ypperligt där.
  • BymBym

ekofriend - nej, nej, nej!! Hualigen! Det ska vara något långt, eller en tung bok som man kan släppa på dem.

• BymBym

Flugsmälla känns sådär, då ser man ju allt *ryser*. Nä, nåt längre eller en tung bok känns bättre som vapen.

• BymBym

Därför är tunga böcker bäst. Men då måste spindlarna vara på golvet...

Fy vad larvig jag låter!!

• BymBym
    Kat91 skrev 2012-11-10 07:14:54 följande:
    En av de största satt på gymmet sist jag var där. Den kom gående över golvet, ja den kröp inte ens, den gick Flört åt mitt håll så jag inte kunde koncentrera mig alls. Hatar spindlar och klarar inte ens att döda dom så jag fick gå till gymägaren och be honom döda aset. Han tog med sig en bit papper men ångrade sig när han såg spindeln men orden "fyy fan, den där var ju GRYM, måste hämta verktyg" och så hämtade han en 5 kilosvikt istället :P

Jag har också varit med om en gående spindel... Hua!!
Svar på tråden Hur stor var den största spindel ni har slagit ihjäl?